וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ביקשתי פתרונות רגישים חברתית"

מוטי בסוק

14.8.2011 / 12:16

בישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ביקש ממנואל טרכטנברג להציגד פתרונות שהמדינה תוכל לעמוד בהם לאורך זמן למצוקת מעמד הביניים. שטייניץ: השינוי בתקציב יהיה קטן

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גידי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, כי ביקש מפרופסור טרכטנברג, לגבש יחד עם הצוות שבראשו הוא עומד, פתרונות כלכליים ברי קיימא לישראל, שיהיו רגישים חברתית, ולא פתרונות שהמדינה לא תוכל לעמוד בהם לאורך זמן, ויובילו אותה לפשיטת רגל כלכלית, כפי שקרה במספר מדינות באירופה.

בדברו על צוות טרכטנברג, אותו הקים בשבוע שעבר, למציאת פתרונות להפגנות האוהלים, אמר ראש הממשלה, כי הצוות אמור למצוא פתרונות שיקטינו את יוקר המחיה בישראל. לדבריו, ביקש מפרופסור טרכטנברג כי יפעל במהירות, אולם לא במהירות גדולה מדי, שעלולה להביא לפתרונות לא נכונים.

בתוך כך, למרות הקמתו של הצוות לשינוי כלכלי-חברתי, טוען שר האוצר יובל שטייניץ כי ככל שהדברים תלויים בו, השינוי בתקציב 2012 יהיה בסך מיליארדי שקלים בודדים. שטייניץ יאמר את הדברים היום בישיבת הממשלה, שתוקדש למשבר הכלכלי בעולם והשלכותיו על המשק הישראלי.

"הממשלה חייבת להמשיך ולשמור על משמעת כלכלית"

בהתייחס להפגנות המחאה של מפגיני האוהלים, יאמר שר האוצר כי עם כל הסימפטיה שלו למפגינים, וההבנה שלו לטענותיהם, הממשלה צריכה לדאוג קודם לשכבות החלשות, וכי "צריך לדאוג קודם לירוחם ורק לאחר מכן לרמת אביב". הוא יאמר כי הפתרון האמיתי לכל הציבור הוא הורדת יוקר המחיה. שטייניץ צפוי לומר כי אחד ההישגים הכלכליים החשובים של הממשלה הנוכחית הוא גיבוש תקציב דו-שנתי, שנותן לממשלה ולציבור אופק רחב ויציבות - וכי אסור לפרוץ את מסגרת התקציב.

שטייניץ צפוי לומר כי הממשלה חייבת להמשיך ולשמור על משמעת כלכלית. לדבריו, העדיפות היא לקיצוץ של 1-3 מיליארד שקל בתקציב הביטחון לשנה הבאה, והסטת הכספים לתחומים החברתיים.

הסקירה של שטייניץ, שתלווה במצגות, תתייחס למצב הפיסקאלי של המשק, להוצאות המדינה והכנסותיה מתחילת 2011 ולהערכות למצב המשק במחצית השנייה של השנה וב-2012. שטייניץ ידגיש כי ישראל צריכה להיזהר שהמשבר שעובר עתה העולם המערבי, ארה"ב ומדינות אירופה, לא יגרור אותה למקומות שהיא אינה רוצה להגיע אליהם. הוא צפוי להוסיף כי ישראל צריכה להפנות את עיקר מאמציה, כלקח מהמשבר העולמי החדש, להגדלת היצוא לסין, להודו, למדינות אחרות באסיה ולדרום אמריקה.

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ישתתף גם הוא בישיבה וצפוי לומר כי אין סכנה ליציבות המערכת הבנקאית בישראל, חרף מצוקת חלק מהטייקונים, בשל צעדי המנע של הפיקוח על הבנקים בשנים האחרונות, ובעיקר הגדלת הלימות ההון של הבנקים.

הסקירה של הנגיד תתייחס לצד המוניטרי, מדיניות הריבית, שער השקל ביחס למטבעות האחרים ובמיוחד הדולר, ולמצב יתרות המטבע. מקום מיוחד בסקירת הנגיד יתפוס מצבה של מערכת הבנקים בישראל לנוכח המשבר העולמי והירידות בבורסה של נכסי חלק מהטייקונים. הנגיד גם יתייחס למשבר הנדל"ן והמחאה החברתית. הנגיד ידגיש כי אין חשש למצב הבנקים המסחריים, גם על רקע מצוקת חלק מהטייקונים, בשל הצעדים שנקט בנק ישראל בשנים האחרונות בכל הקשור להלימות ההון של הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully