וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מספרים הכוכבים על המחאה החברתית?

14.8.2011 / 11:55

מהפכה חברתית, מרד אזרחי, או שינוי מסלול מדיני? התבוננות עומק במה שצופים הכוכבים - מאמר ראשון בסדרה

רבים שואלים אותי לאן הולכת המהפכה, ומה באמת קורה בכוכבים שם למעלה שעשוי להסביר לנו את האירועים האחרונים, ולתת כוון ודרך. את התשובות לכך כולל התייחסות ספציפית לתהליך אנסה לתת השבוע ובשבועות הקרובים.

ראשית, כדי להבין את המכלול של מה שקורה חשוב להבין שהתשובה לכך מורכבת משני אלמנטים משמעותיים: האחד, מצב הכוכבים הכללי בימים אלה תוך הבנת תהליכי עומק ומשמעות שמתחת לפני השטח, והשני – התבוננות עומק במצב הכוכבים במפת המדינה, כדי להבין לעומק את התהליך המשמעותי שעוברים כולנו כאן, במדינת ישראל.

בגדול, המדובר בתהליך שאני מדבר עליו בערך כשנתיים. את תחילתו חזיתי כבר בתחזית השנתית, שם התייחסתי למעברו של כוכב אורנוס התזזיתי שנקרא גם כוכב השינויים, למזל טלה, ובהמשך – יצירת זווית הפעולה שלו עם פלוטו הכוחני והעוצמתי ממש בשבועות אלה, ובמקביל – יצירת וזוית פעולה מדויקת לוונוס הרגשית במפת מדינת ישראל, תוך שפלוטו במזל גדי נמצא ממש מולה.

כדי להתחיל להבין זאת לעומק, כדאי להכיר מעט את כוכב אורנוס. הכוכב הזה שהתגלה בשנות השלושים של המאה הקודמת נחשב ככוכב התגליות, השינויים והחידושים, והוא נמצא בגדול במזל בין 6 ל-7 שנים, כשהוא יוצר בעצם את תהליך השינוי שהטבע זקוק לו כדי שלא להכנס לסטגנציה ולהמשיך הלאה. אפשר לומר שכל 6 או 7 שנים מיוצר כאן דור חדש וצעיר שמורד בערכיו של הדור הקודם, כדי ליצור את דרכו שלו.

כשאורנוס עבר למזל טלה נוצרה סגירת מעגל סופית שהסתיימה עם יציאתו ממזל דגים וחזרתו למזל טלה שמייצג התחלות. מזל טלה שייך למזלות הקרדיאליים שיוצרים אנרגיה, ולכן האנרגיה שמביא איתו אורנוס למזל שנשלט על ידי מרס כוכב המלחמה, היא אנרגיה ממוקדת ועוצמתית שאי אפשר להתעלם ממנה. השינוי עכשיו מתחיל בעצם המיקוד שלנו, ובמזל טלה – בהוצאה החוצה של כל מה שנקבר ב-7 השנים הקודמות, עת שהה במזל דגים הרגשני והמעורפל. כעת הכל נגלה כפי שהוא, בלי להעמיד פנים, ואורנוס הופך להיות הילד שצועק שהמלך הוא עירום...

להפתח לתהליך של שינוי אמיתי

במקביל לאורנוס גם כוכב פלוטו התחיל מעגל חדש בעולם לפני כשנתיים: מזל גדי גם הוא מזל קרדינלי השייך למזלות האדמה, והשינוי שפלוטו הביא איתו לכאן משמעותי מאוד ונוגע בעיקר בנושא החומר והכספים בשלב הראשון. במזל קשת הביא איתו פלוטו בועות כלכליות משמעותיות חסרות בסיס, והכל התפורר עם מעברו למזל גדי: הוא מקעקע את הריכוזיות שבשלטון ואת הגופים הגדולים שמחליטים עבור כולנו, ועם ריסוק הבועה – מכניס את התחום הכלכלי לסחרור שממנו מגיע הצורך לבנות כלכלה מאוזנת וחכמה יותר.

כעת, משהו השתנה: פלוטו ואורנוס יוצרים זווית פעולה זה עם זה, ולאט לאט מתחזק התהליך והופך לסוג של תהליך מרדני שקורה בעצם בעולם כולו, כשכל מקום שפועל באופן ריכוזי מדי ובאופן אינטרסנטי מדי, פוגש את האנרגיה הזו שמכריחה אותו לחשוב את הדברים החוצה, ולהפתח לתהליך של שינוי משמעותי הן כלכלית והן חברתית.

ואכן, בבסיסו אורנוס הוא כוכב חברתי במיוחד שמביא איתו בעיקר את הצורך להפטר משלטון ריכוזי שנמצא בידיים של אנשים מעטים, ולהגיע לשלטון חברתי ברמה מתוחכמת יותר שנמצא בקרב קבוצות אנשים שמייצגות את הצורך בשלטון שמתאים לחברה כולה.

מהמקום הזה התהליך הזה עובר ויעבור על אומות רבות, ולא רק עלינו. אלא שאצלנו פוגש התהליך הזה גם את מיקום הכוכבים הספציפי של מפת המדינה שלנו. מה באמת הולך לקרות כאן? מה התהליך שמתהווה ממש מול עינינו בימים טרופים אך רגשיים אלה? מה יקרה בסוף? ואיך כל זה מתבטא אצלנו, בישראל? על כך – במאמר הבא.

לאתר של יאיר טריבלסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully