וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי טלמור הלך לעולמו

אמילי גרינצווייג

8.8.2011 / 13:40

עיתונאי גלי צה"ל הוותיק, שהיה אחד המזוהים עם התחנה הצבאית, שם קץ לחייו לאחר שנודע לו כי לקה במחלת הסרטן. הוא היה בן 58 במותו. יעקב אילון: "זה קול שיחסר"

העיתונאי עדי טלמור הלך לעולמו. טלמור, בן 58 לקה לפני מספר חודשים במחלת הסרטן. בהודעת גלי צה"ל נמסר כי הוא בחר לסיים את חייו בעזרת חברת דיגניטאס, המסייעת לחולים חשוכי מרפא לסיים את חייהם ללא סבל וייסורים.

במכתב הפרידה שלו כתב טלמור: "חמישים ושמונה שנים התנהלו חיי בנעימים ועל מי מנוחות, עד שכאבים עזים בצלע החזה אותתו: לא נישלם אך תם. תחנות הבריאות טחנו מהר והכריעו את הדין, סרטן קטלני מפושט בריאה הימנית. רק עוד כמה חודשי חיים. נקודה. מה לי כי אלין: נהניתי כמעט מכל רגע בחיי הלא קצרים ואני מודה לכל מי שהרעיפו עליי חיבה ואהבה, והיו לא מעט כאלה, כמו הרבים סביבי שחיבבתי ואהבתי עד מאוד. תודה לכם על הכל". לבקשת טלמור, גופתו נשרפה ואפרו ניטמן בשוויץ, שם הלך לעולמו בצהרי יום שישי האחרון, 5 באוגוסט 2011.

טלמור היה אחד העורכים והמגישים המזוהים עם התחנה, אליה הצטרף בגיל 27 ובה שימש כעורך ומגיש חדשות. כמו כן הגיש מבזקי חדשות בתכנית "ערב חדש" ויזם את הטלפון האדום.

מפקד גל"צ, יצחק טוניק מסר: "תדהמה וצער אחזו בכל אנשי גל"צ כאשר נודע להם לפני שעה קלה על המקרה המצער. עדי הסתיר את דבר מחלתו עד הרגע האחרון ובגל"צ כולנו המומים ונדהמים". גלית אלטשטיין, ראש מחלקת החדשות של גלי צה"ל מסרה: "עדי טלמור היה איש מקצוע מופלא, עורך חדשות בחסד, חבר ואדם יקר ואהוב. הוכיתי בהלם ובתדהמה לשמוע על דבר פטירתו הבוקר מאחיו. עדי טלמור בחר לסיים את חייו בהמתת חסד ואנו מכבדים את החלטתו זו לצד הכאב הגדול וההלם הגדול מפטירתו".

"עדי היה לאחד מסמליה המובהקים של מחלקת החדשות של גלי צה"ל", אמר היום גולן יוכפז העורך הראשי והמגיש של בוקר טוב ישראל. "הוא חינך דור של עיתונאים - כתבים, עורכים ומפיקים שהוקירו לו תודה וזכרו אותו באהבה גם שנים לאחר שעזבו את התחנה. איש יקר עם לב גדול. הוא יחסר לכולנו".

ניב רסקין: "היו בינינו יחסים של אבא ובן"

מגיש חדשות 10 יעקב אילון אמר: "עדי טלמור לא היה טיפוס רגיל. תמיד התבדחנו איתו על השאלה אם נטרפה עליו דעתו בגלל כל השנים שהוא משדר מבזקים, או שהוא משדר מבזקים כי מלכתחילה נטרפה עליו דעתו. בכלל, תמיד התבדחנו איתו. הכרתי אותו עוד כשהיה כתב ביומן החדשות, כשבא כאזרח. לא ידעתי דבר על מחלתו והחדשות המעציבות הכו רבים רבים מעמיתיו בהלם. העובדה שהתמיד בשידור מבזקים כל כך הרבה שנים היא נדירה במיוחד בגלי צה"ל, שם התחלופה היא מסחררת. זה הפך אותו לאחד הקולות המזוהים ביותר עם תחנת השידור הצבאית. זה קול שיחסר".

עיתונאי חדשות 2 עמית סגל, שעבד לצד טלמור בגלי צה"ל אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "הוא מת כמו שהוא חי, בדרכו שלו. כל אחד שמכיר אותו יודע שהוא לא חי לפי אף מוסכמה מקובלת, לא באופיו, ולא בדרך עבודתו. מה שעשה ממנו את אחת הדמויות המוכרות בקרב מאזיני החדשות בישראל זה השילוב בין היכולת שלו לשדר את הדברים הכי דרמטיים בטון הכי לא דרמטי. זה תמיד היה עדי עם הטון הרגוע שלו והניסוחים המיוחדים שלו, שלא דומים לאף אחד אחר. הוא היה מאוד לא גל"צניקי בעולם של גל"צניקים ודווקא בגלל זה אהבו אותו. התפיסה שלו של מה הן חדשות היתה כמרחק מזרח ומערב, ופתאום החדשות היו נשמעות אחרת, אבל גם נכונות יותר. למרות שהוא היה מאוד לא קונבנציונלי, אולי דווקא בגלל זה, הוא ידע את העבודה יותר טוב מרבים אחרים".

ניב רסקין, מגיש נכון להבוקר בגל"צ ועיתונאי ותיק של התחנה: "עדי טלמור הוא הבן אדם שפתח לי את הדלת בגלי צהל, הייתי המפיק שלו בתוכנית 'במצב הנוכחי', תוכנית סיכום השבוע. נוצר ביננו קשר כמו של אבא ובן, הוא היה אומר שאני הבן שלו בתחנה ומבחינתי הוא היה אבא שלי בתחנה. עדי טלמור מבחינתי הוא גלי צה"ל, הרוח הצעירה שלו, הכבוד לשידור האכפתיות.תמיד אזכור אותו כאיש שפתח לי את הדלת ואני מכבד אותו מאוד על הדרך בה בחר לסיים את חייו. הוא פרץ לחיינו בסערה וכך גם עזב".

שוויץ - בירת המתות החסד

שוויץ היא אחת המדינות המתירניות בעולם בכל הקשור להמתת חסד. החוק השוויצרי מתיר ניתוק חולים מאמצעי החייאה, ואף מתיר לחולים סופנים לשים קץ לחייהם באופן פעיל, אולם רק כאשר החולה עצמו מעורב באופן פעיל בנטילת הרעל – אך הוא אינו מאפשר להזריק חומר ממית לאדם ללא ידיעתו ומעורבותו. כמו כן, הוא מתיר את פעילותם של ארגונים "מסייעי המתה". זאת ועוד: החוק אינו מחייב מעורבות של רופא בתהליך, והוא אף מאפשר להמית בדרך זו אנשים שאינם אזרחי שוויץ - מצב שתרם להפיכתה של המדינה ל"בירת המתות החסד" העולמית. החוקים הללו הם ייחודיים בעולם כולו.

בשוויץ פועלים כמה ארגונים ועמותות המוציאים לפועל המתות חסד. העמותה הגדולה ביותר היא "Exit", אולם היא מספקת את השירות רק לאזרחי שוויץ. "דיגניטאס" (Dignitas), הארגון שאליו פנה עדי טלמור, מספק "שירותי המתה" בסיוע צוות של רופאים ואחיות מוסמכים. שיטת ההמתה הסטנדרטית בארגון זה היא כדלהלן: תחילה החולה לוקח כדור נגד בחילה, ו-30 דקות לאחר מכן הוא מקבל מנת יתר קטלנית של הסם פנטוברביטל, המומסת בכוס מים או מיץ. החומר מדכא את מערכת העצבים המרכזית, ובתוך כעשר דקות החולה הופך ישנוני ומאבד בהדרגה את הכרתו. בהדרגה משבית הסם את מערכות הגוף, והמוות נגרם בתוך כ-30 דקות כתוצאה מהפסקת פעילות של מערכת הנשימה.

  • עוד באותו נושא:
  • עדי טלמור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully