וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב מי שמפריע לנהוג

הסעת כלב ברכב מגדילה את הסיכוי להיות מעורב בתאונת דרכים בשל תשומת הלב שמופנית אליהם. מחצית מהנהגים מלטפים בזמן נהיגה

אחרי טלפון סלולרי, צעקות, אלכוהול, ילדים שובבים והתעסקות באוכל, מהתופעות החברתיות המסוכנות שגורמות לאיבוד שליטה ברכב, סקר משולב של איגוד המכוניות האמריקני AAA, וחברת קורגו העוסקת בהסעת חיות מחמד, מצא כי מכשכשי הזנב עלולים לגרום להיסחי דעת חמורים בנסיעה. 1,000 בעלי כלבים מכל הסוגים לקחו חלק בסקר, ממנו מתברר כי רמת הריכוז צונחת מהותית כשהחברים על ארבע מתלווים אלינו לנסיעה.

הסקר בחן במשך 12 חודשים את שגרת הנהיגה של בעלי הכלבים. מתוך הנתונים עולה, כי 52 אחוזים ליטפו את הכלב תוך כדי נהיגה ו-23 אחוזים השתמשו ביד אחת כדי להחזיק את חיית המחמד על מנת להדקה למושב, בעת בלימות בדרגה בינונית-גבוהה. בנוסף, כ-20 אחוזים סיפרו שנאלצו להשתמש לעתים נדירות בשתי הידיים כדי למנוע מהכלב לעבור לשבת לצידם במושב הנוסע בשורה הראשונה.

הרגלים אחרים שפיתחו בעלי הכלבים, מצביעים על עוד כמה מנהגים חסרי אחריות. כך למשל, 18 אחוזים שלחו יד למושב מאחור כדי לגעת בכלב מכל סיבה, 17 אחוזים מרשים לכלב לשבת בחיקם בצמוד לגלגל ההגה - מה שכמובן מצר השליטה ברכב, ו-13 אחוזים הודו שהאכילו אותם. כל המשתתפים בסקר מבינים שמדובר בתופעות שליליות שעלולות לגרום לתאונת דרכים, אולם הלקחים טרם הופקו. "רק 16 אחוזים משתמשים באמצעי ריסון כדי למנוע מהכלב לשוטט באוטו. ו-27 אחוזים מתעלמים מהסכנות שציינו", כך בכיר ב-AAA.

בארה"ב שם נערך המדגם, ישנם עשרות מיליוני כלבים, כך מציינים במסגרת הסקר. ואם בעליהם ימשיכו באותו קו מרושל הסיכוי שלהם להקלע לתאונת דרכים לא יפחת. "לצורך הדוגמה, כלב שמשקלו כ-חמישה ק"ג, מפעיל לחץ של כ-140 ק"ג בתאונה במהירות 50 קמ"ש. תארו לכם מה קורה עם כלבים יותר גדולים ואיזה נזק יכול להגרם להם ולכם", כך אומרת ג'ניפר דווידסון אחראית בטיחות ב-AAA.

ומה אנחנו נמליץ? הקפידו על התקנת אמצעי ריסון מתאימים לכלב ברכב בזמן שאתם יוצאים לבלות עם חברכם האהוב. זה ימנע ממנו שיטוט מיותר וגם ישמור עליו ועליכם בעת תאונת דרכים חלילה תתרחש.

עוד מחקרים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully