וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון ושטייניץ הכריעו: שוק החלב ייפתח לייבוא

27.7.2011 / 20:11

חרף לחץ הרפתנים החוששים מפגיעה בענף, שרי האוצר והתמ"ת החליטו לפתוח את משק החלב לייבוא. לטענת השרים, המהלך יוביל להוזלה של עשרות אחוזים במחיר מוצרי החלב

שרי האוצר והתמ"ת סיכמו הערב (ד') על פתיחת משק החלב ליבוא ורפורמה מקיפה בענף שעושיה להביא להוזלת המחיר לצרכן בעשרות אחוזים.

ראש הממשלה אימץ את מסקנות ועדת המשנה לבדיקת שוק החלב, הכוללות שורה של מהלכים שיגבירו את התחרות, בכלל זה חשיפת המשק ליבוא, הגברת השקיפות של פעילות המחלבות והרשתות וייעול משק החלב.
שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ: "הדרך הנכונה להוזלת מחירים היא על ידי תחרות אמיתית במשק החלב, וזו אפשרית רק באמצעות פתיחה ליבוא מתחרה.

חשיפת משק החלב ליבוא תחייב את המחלבות להתייעל ולהוזיל מחירים ולשפר את המוצרים ותועיל בטווח הארוך לכלכלת ישראל. שהו חלק ממדיניות כוללת של הממשלה להפחתת הריכוזיות במשק והגברת התחרות".

שר התמ"ת שלום שמחון: "ההמלצות מגדירות למעשה רפורמה מבנית בענף החלב. כפי שאמרנו בתחילת הדרך, כל החוליות בשרשרת הערך של ייצור ושיווק החלב יתנו את חלקן, כל אחת לפי רווחיה ואחריותה לעלויות של הצרכן, וזאת כדי שהצרכן יהנה מהוזלה משמעותית. כפי שאמרנו הפגיעה בחקלאים היא אכן מתונה, וזאת לנוכח העובדה שהם אינם האחראים העיקריים לעליית מחירי מוצרי החלב. המלצות אלו הן פרק ראשון במתווה רחב שתציג בעוד כשלושה חודשים ועדת המזון היושבת על המדוכה ובוחנת את שוק המזון בכללותו".

ועדת המשנה בראשותו של מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, לבדיקת שוק החלב הוקמה על ידי שר התמ"ת, שלום שמחון ושר האוצר, יובל שטייניץ ולבקשת ראש הממשלה. הוועדה פעלה במסגרת רחבה יותר של הוועדה לבדיקת שוק מוצרי המזון והצריכה בכלל.

ועדת החלב קיימה 6 פגישות, בהן בדקה את כל שרשרת הערך של שוק מוצרי החלב. חברי הוועדה היו נציגי כל משרדי הממשלה הרלוונטים ( אוצר, חקלאות, תמ"ת) והרשות להגבלים עסקיים. כמו כן השתתפו בדיונים נציגי כל שרשרת הערך: נציגי הרפתנים, נציגי המחלבות ונציגי רשתות השיווק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully