וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה הקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף בתמנע

מוטי בסוק וזוהר בלומנקרץ

24.7.2011 / 12:47

שדה התעופה שאמור לקום בתמנע יחליף את זה הקיים במרכז אילת, ויופעל תחילה ע"י רשות שדות התעופה. עלות משוערת: 1.6 מיליארד ש'. "קיים צורך לאומי דחוף בהקמת שדה משלים לנתב"ג"

הממשלה אישרה היום את הצעות שר התחבורה, ישראל כץ, להקמה והפעלה של שדה תעופה בינלאומי ופנים-ארצי בתמנע למרחב אילת, ולהקמת שדה תעופה בינלאומי שני בישראל. על פי הצעת ההחלטה, "הקמת השדה המשלים לנתב"ג והפעלתו ייעשו באמצעות המגזר הפרטי" - כלומר לראשונה תתמוך ממשלת ישראל בהפרטה של שדה תעופה בארץ.

היוזמות אושרו למרות התנגדותו של אגף התקציבים באוצר. האומדן המשוער של עלות הפרויקט בתמנע, בטרם הושלם התכנון המפורט, הוא כ-1.6 מיליארד שקל. לוח הזמנים המשוער להשלמת הפרויקט הוא שלוש שנים. שדה התעופה בתמנע יחליף את שדה התעופה הקיים במרכז אילת וייתר את השימוש בשדה התעופה הצבאי בעובדה לתעופה אזרחית.

מימון פרויקט תמנע יוטל במלואו על רשות שדות התעופה (רש"ת), ממקורותיה. הרשות תהיה רשאית לגייס חלק מעלות הפרויקט בחוב חיצוני. היא תהיה רשאית להגיע להסדר עם מינהל מקרקעי ישראל על מימון חלק מהפרויקט באמצעות החזרת קרקעות של השדה הנוכחי באילת. המינהל יחכיר לרש"ת את השטחים לפרויקט במרחב תמנע. בשנת הפעילות הראשונה של הפרויקט צפויים לעבור בשדה 1.5 מיליון נוסעים, כ-90% מהם בטיסות פנים-ארציות.

עיכובים בטיסות אחרי זיהום הדלק בנתב"ג. שי אוקנין
הצורך בהקמת שדה תעופה משלים נובע גם מהמגבלות הסביבתיות על המשך הרחבת נמל התעופה בן גוריון/שי אוקנין

ביחס להקמת שדה תעופה בינלאומי שני, נאמר בהצעת משרד התחבורה כי "קיים צורך לאומי דחוף בהקמת שדה אזרחי נוסף כמשלים לנתב"ג". האפשרויות המסתמנות למיקומו הן שדה נבטים שבדרום או מנחת מגידו בצפון.

לדברי משרד התחבורה, מספר הנוסעים בנתב"ג עולה בעקביות בקצב של 3%-5% בשנה. ב-2010 עברו בנתב"ג 11.5 מיליון נוסעים בתעופה הבינלאומית ו-675 אלף בתעופה הפנים-ארצית. שדה בינלאומי משלים לנתב"ג אמור לשרת 5-8 מיליון נוסעים בשנה.

הצורך בהקמת שדה תעופה משלים נובע גם מהמגבלות הסביבתיות על המשך הרחבת נתב"ג, כחלק מתוכנית המתאר הארצית 4-2 שמסדירה את השפעת נתב"ג על הסביבה. בין הוראות התוכנית קיימת הנחיה כי עם הגעתו של נתב"ג לקיבולת של 12 מיליון נוסעים בשנה, יש לדווח למועצה הארצית לתכנון ולבנייה על התקדמות הטיפול בהקמת שדה תעופה משלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully