וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיזוז הוזלת הקוטג'? "חברות החלב מצמצמות מבצעים"

עדי דברת מזריץ

19.7.2011 / 8:26

על פי רשתות השיווק, מספר מבצעי חברות החלב בחודש יולי היה נמוך באופן דרמטי. בכיר באחת המחלבות: ”זה לא זמן טוב, מבצע אומר שאני יכול למכור בפחות”. תנובה וטרה מכחישות: ”אין שינוי”

האם חברות החלב מנסות להחזיר את ההפסדים על הורדת מחירי הקוטג' על ידי צמצום המבצעים ברשתות השיווק? לדברי בכירים ברשתות, זהו המצב.

"תנובה החליטו לקחת את הכסף שהם יפסידו מהורדת מחירי הקוטג' ולצמצם במבצעים", אמר ל-TheMarker בכיר באחת מרשתות השיווק הפרטיות. "בכל חודש תנובה יוצאת אתנו במבצע על 10%-15% מהמכירות - אם אתה קונה מהם במיליון שקל, נותנים לך לעשות מבצעים על 100 אלף שקל. הם כבר אמרו לנו שבאוגוסט המבצעים יירדו במחצית לפחות", סיפר.

לדברי בכיר באחת מרשתות השיווק הגדולות, "כבר שלושה שבועות שחברות החלב הגדולות - תנובה, שטראוס וטרה - יוצאות בפחות מבצעים. בינתיים המבצעים ביולי היו נמוכים דרמטית. נכון שרשתות השיווק יצאו באחרונה בהרבה מבצעים במוצרי חלב על חשבונן, ונכון שאחרי שבועות יש תמיד פחות מבצעים, אבל לא בכזאת רמה של הפחתה. ממה ששוחחו אתנו, עולה כי גם באוגוסט לא מתוכננים מבצעים דרמטיים. יכול להיות שהם אוספים כסף לבאות".

גבינת קוטג'. עומר מירון
תנובה איבדה מכירות של 60 מיליון שקל בשנה, אובדן שפירושו ירידה של קרוב ל-50 מיליון שקל ברווח הנקי/עומר מירון

הפחתת מחיר הקוטג' ב-65 אגורות לגביע, כפי שהודיעו חברות החלב, תגרום לירידה של 50 מיליון שקל ברווח הנקי השנתי של תנובה. תנובה מחזיקה ב-70% משוק הקוטג', ומספר גביעי הקוטג' שנמכרים בישראל הוא 130 מיליון בשנה - כך שתנובה איבדה מכירות של 60 מיליון שקל בשנה, אובדן שפירושו ירידה של קרוב ל-50 מיליון שקל ברווח הנקי.

"חברות החלב נותנות מעט מאוד מבצעים, ואנחנו מכפילים אותם פי כמה וכמה בשביל הצרכן", אומר עדי צים, מבעלי רשת כמעט חינם. "בתקופה האחרונה המחלבות הורידו את כמות המבצעים אפילו יותר, אבל אנחנו מתגברים את המבצעים שלהן לאורך כל הדרך".

לדברי בכיר באחת המחלבות, "אנחנו מרגישים שיש פחות מבצעים גם בחברות החלב האחרות, ואני מודה שגם אנחנו יוצאים בפחות מבצעים בימים אלה. זה צירוף של כמה סיבות - זו לא תקופה טובה לצאת במבצעים, כי מבצע בעצם אומר שאני יכול להרשות לעצמי למכור את המוצר בפחות כסף. לראייה, רשתות השיווק יצאו במבצעים אגרסיביים, וזה לא תמיד התקבל באהדה. כמו כן, חג השבועות יצא מאוחר השנה, ואחריו יש תמיד אפקט של מיעוט במבצעים וקמפיינים, גם עקב כך שהרבה אנשים נמצאים כעת בחופשות. אבל הירידה בכמות המבצעים גדולה מהירידה הקבועה בתקופה זו".

מחברת תנובה נמסר: "אין שינוי בתוכנית המבצעים של תנובה"

מחברת טרה נמסר: "אנחנו ממשיכים כרגיל עם המבצעים, ללא שינוי".

תגובת שטראוס לא נמסרה עד פרסום הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully