וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה פוצץ פגישה עם הרפובליקנים על תקרת המס

בתום ויכוח סוער בין נשיא ארה"ב ומנהיג הרוב הרפובליקני אריק קנטור בעת הדיונים על משבר החוב של ארה"ב, יצא אובמה בסערה מהפגישה. "זה אולי ייגרום לסיום כהונתי - אבל לא אתפשר"

הרוחות בוושינגטון מתלהטות לקראת הדדליין המתקרב להשגת עסקה כלכלית שתמנע את הורדת דירוג האשראי של ארה"ב – ה-2 באוגוסט. פגישה בין הנשיא ברק אובמה ונציגי הרפובליקנים בקונגרס הסתיימה הבוקר (חמישי) בטונים צורמים לאחר שאובמה התעמת עם מנהיג הרוב בבית הנבחרים אריק קנטור סביב דרישת הרפובליקנים להעלות את תקרת החוב של המדינה.

גורמים שנכחו בפגישה אמרו כי אובמה התעקש שלא לעשות זאת ואמר לנוכחים כי "זה אולי ייגרום לסיום כהונתי כנשיא – אבל לא אוותר בנושא זה". לדברי אובמה ההתכתשויות הפוליטיות מאשרות את התפיסות השליליות ביותר של הציבור על הנעשה בוושינגטון.

לדברי קנטור במהלך העימות ביניהם, התפרץ אובמה לעברו ואמר לו להפסיק להתעקש בנושא וכי הוא "יילך עם הנושא לעם האמריקאי" וכי על הרפובליקאים להתפשר על התעקשותם על קיצוצי תקציב או על התנגדותם להעלאת מסים. "כאשר המשכתי להתעקש, אובמה דחף את עצמו מהשולחן, אמר 'אראה אותך מחר' ועזב בזעם את החדר".

מודי'ס, אחת מסוכנות דירוג האשראי הגדולות בעולם הודיעה אמש כי תבדוק את האשראי האמריקאי לקראת הורדתו האפשרית, באם לא ייפתר משבר האשראי עד ה-2 באוגוסט. אובמה מתעקש על השגת "עסקה גדולה" שתכלול את העלאת תקרת החוב של הממשלה עד 2012 – עד לאחר הבחירות לנשיאות. עסקה זו עשויה להביא לחיסכון של ארבעה טריליוני דולרים באמצעות קיצוצי תקציב, העלאת מסים לעשירים וביצוע רפורמות בתכניות כמו מדיקייר ומדיקאייד. הרפובליקנים מצדם קוראים לעסקה קצרת מועד ומתנגדים נחרצות להעלאות מסים בטענה שצעד זה יזעזע את הכלכלה האמריקאית.

עוד בנושא:

אובמה: "לא להעלאת תקרת החוב - להעלות מסים"
ארה"ב: ניסיון למניעת פשיטת רגל ב-2 באוגוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully