וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים למלחמת לבנון השנייה: איך ייראו הסרטים על המלחמה?

עלייתו ונפילתו של עמיר פרץ, צחי גראד ורונית אלקבץ במקלט, רומן בין קצין ישראלי למתגייר גרמני ו"טנגו עם נסראללה"; כך יטפל הקולנוע הישראלי במלחמת לבנון השנייה. מיוחד

הבורקס

שחקנים ראשיים: רונית אלקבץ, צחי גראד, משה איבגי, רן שריג, ריימונד אמסלם, מיכאל מושונוב, אושרי כהן, ולדימיר פרידמן, יוסף סוויד, דויד ברוזה, מוש בן ארי

תקציר העלילה: סיפורם של דיירי בניין בפרברי חיפה בזמן התקפות הטילים על מלחמת לבנון השנייה. רונית אלקבץ וצחי גראד יגלמו זוג מסוכסך, אלא מה, העומד על סף גירושים בשעה שהמלחמה פורצת לפתע. דיירי הבניין, ובהם דמותו של רן שריג, עמו מנהלת אלקבץ רומן, נאלצים להתעמת עם קשיי החיים בתוך המקלט הצפוף והמתוח. מיכאל מושונוב יגלם את בנם המשתמט שסירב להתגייס במחזור שנלחם בלבנון. לעומתו, האח בחזית, בגילומו של אושרי כהן, ישוב באמצע הסערה לבית כעריק.

בעלילת המשנה, ולדימיר פרידמן יגלם את העולה החדש, בוגר צבא ברית המועצות שלא מסתגל להססנות של צה"ל בלחימה. לצידו נמצא השכן החביב על כולם, יוסף, המתגלה ברגע השיא של הסרט כערבי, מה שכמעט מוביל את הדיירים לבצע בו לינץ' ולהנאת מנהלי הפסטיבלים הזרים חושף את הניוון המוסרי של העם היהודי. בתפקידי אורח בסרט יופיעו בתפקיד עצמם דויד ברוזה ומוש בן ארי, שינעימו בשיר מרגש את זמנם של הדיירים בין הטילים לרגעי משבר.

משפט שיא: "הפקירו אותנו בעורף" (רונית אלקבץ בהתפרצות שתקנה לה מועמדות לסזאר)

הביוגרפיה

שחקנים ראשיים: יגאל עדיקא, יונה עטרי, שי אביבי, מארק איווניר, אליעד נחום, אמנון אברמוביץ'

תקציר: עלייתו ונפילתו של עמיר פרץ, המנהיג המבטיח של מפלגת העבודה, שהחל כמטאור והתקווה הגדולה של השמאל הישראלי ושל עדות המזרח, ונגרר לתוך מלחמה שהפכה את עולמו. יגאל עדיקא בתפקיד חייו יגלם את שר הביטחון האזרחי שהתמודד מול מערכת צבאית משומנת ותאוות שליטה, בראשות הרמטכ"ל דן חלוץ, אותו יגלם שי אביבי. יונה עטרי תהיה אחלמה פרץ. אשתו התומכת אך השאפתנית בעצמה. מארק איווניר יהיה אהוד אולמרט, ראש הממשלה שבשיא הסרט יכנה את פרץ "סוחר סוסים". אליעד נחום, הילד מ"שמש" יפציע בהבלחות מרגשות ויכיר לנו את עמיר פרץ הצעיר ואילו אמנון אברמוביץ' ישמש בתפקיד המקהלה בטרגדיה היוונית הזו.

משפט שיא: "נסראללה יזכור את השם עמיר פרץ!" (פרץ במסיבת עיתונאים משוחזרת)

האנימציה

מדובבים: הנרי דוד, ליאל דניר, יואב לימור, ידידיה ויטל

תקציר העלילה: ההפקה השאפתנית ביותר בתחום האנימציה שנעשתה בישראל תגולל בתלת מימד את עלילותיו של הנרי (הנרי דוד), חייל בסדיר שעולמו נטרף עליו בקרבות במרון א-ראס ובבינת-ג'בל. בסופי השבוע הוא חוזר לתל אביב כדי לגלות שאהובתו, דנה (ליאל דניר) מבלה את זמנה במסיבות לצלילי LCD סאונדסיסטם ושחברו הטוב ביותר (ידידיה ויטל) עורג עליה בזמן שהוא מייעץ לו כיצד להתמודד עם המראות הקשים להם הוא עד. יואב לימור יגלם את הפרשן הצבאי שידע לפני כולם על ההסתבכות בבינת ג'בל ואילו עמית פרקש תבצע את שיר הנושא: "מיליון כוכבים (בביקורת של יהודה סתיו)".

משפט שיא: "תאמין לי, הזיכרון זה מה שמעצב אותנו" (הנרי לחברו הטוב בזמן שישבו על בירה בבר המנזר בתל אביב)

הסיקוול

שחקנים: כל השחקנים של "אחד משלנו", מדן תורן ודליה שימקו ועד שרון אלכסנדר ואלון אבוטבול.

תקציר עלילה: סרט הקאמבק של האחים ברבש יתמקד באוכלוסייה החביבה עליהם – מילואימניקים. סיפורה של יחידת מילואים של גולני הנקלעת למארב קטלני באחד מאזורי הלחימה של דרום לבנון, ללא אוכל וללא מים. דווקא מתוך המצוקה הגדולה הזו, מתגלה האחווה והחברות בין מי שנחשבו יריבים ותיקים, על רקע חקירה של האו"ם בדבר ביצוע פשע מלחמה של היחידה. ברגע השיא של הסרט, משפחתו של שרון אלכסנדר מגיעה לביקור בבסיס המרוחק ותופסת אותו בסצנת מין סוערת עם שימקו על גדר הגבול.

משפט שיא: "שום דבר לא השתנה מאז, אתה מבין?! שום דבר!" (שרון אלכסנדר לדן תורן)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

חביב האירופים

שחקנים: אוהד קנולר, קנוט ברגר, יוליה פלוטקין, שלומי קוריאט

תקציר העלילה: איתן פוקס יביים את סיפור אהבתם הלא ייאמן של סרן יוסי גלבוע, מפקד פלוגה בשריון, העולה עם חייליו לקרבות בדרום לבנון. ברקע, אהבתו לשטפן מאהלר, נוצרי שהתייהד וגר בתל אביב, שבשיא הסרט יתגלה כי הוא נכדו של אלברט היידריך, קצין SS ידוע לשמצה. התגלית תהווה מבחן של ממש לאהבתם של השניים, עוד יותר מהלחות התל אביבית. ביום ביטול ההופעה של דפש מוד, ששיריה ילוו את כל הסרט, מאהלר מתחזה ליוסי באקט של הקרבה, יוצא במקומו למילואים ומתפוצץ על מוקש שקורע אותו לחתיכות.

משפט שיא: "You do to them, what' we have done to you" (מאהלר ליוסי בסצנה שתביא לסרט את האוסקר המיוחל)

חמש שנים למלחמת לבנון השנייה: כל הכתבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully