וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקת ארה"ב מגנה על GTA

בית המשפט העליון בארצות הברית הכריע: אסור למנוע מכירת משחקי מחשב אלימים לקטינים

קולם של משחקי הוידאו, צריך שיישמע. לאחר כשש שנים של דיונים בערכאות משפטיות שונות, החליט הערב (ב') בית המשפט העליון של ארצות הברית כי המשחקים זכאים ליהנות מאותה ההגנה על חופש הביטוי ממנה נהנים גם ספרים ומוזיקה, מתוקף התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית. כתוצאה מכך, החליט בית המשפט כי החוק אותו חוקקה מדינת קליפורניה, שאסר מכירת משחקים אלימים לקטינים, נוגד את החוקה. בהחלטה תקדימית תמכו שבעה שופטים, ושניים התנגדו.

השופטים אף הביעו פקפוק במחקרים שטוענים כי יש קשר בין משחקי מחשב אלימים לבין אלימות בקרב קטינים. על המחקרים האלה, נכתב בדעת הרוב כי "הם אינם, למעשה, מוכיחים שחשיפה למשחקים האלה גורמת לבני נוער לנהוג באלימות. כל הממצאים שהוצגו הם מינוריים, ולא ניתן להבדיל בינם לבין אלה שמתקבלים באמצעי מדיה אחרים".

קליפורניה היא אחת המדינות הראשונות בארה"ב שניסו לחוקק חוק נגד מכירת משחקי מחשב אלימים לקטינים. לאחר מכן עשו זאת מדינות נוספות - ביניהן גם אילינוי, מינסוטה ווושינגטון. עם זאת, המערכת המשפטית בארצות הברית לא מאפשרת למדינות הנפרדות לחוקק חקיקה שנוגדת את חוקת ארה"ב. כתוצאה מכך, גם בקליפורניה וגם במדינות אחרות, הוגשו מיד לאחר חקיקת החוק תביעות לבתי משפט הפדרליים, העוסקים בתיקים שנוגעים לחוקי ארה"ב כולה. אלה החליטו, פעם אחר פעם, כי ניסיונות להגביל את המכירה של המשחקים לקטינים נוגדים את התיקון הראשון לחוקה, אשר מגן על חופש הביטוי.

לאחר שהחוק נפסל בבית משפט פדרלי, ובבית המשפט לערעורים, החליטה קליפורניה - והייתה הראשונה לעשות זאת - לערער לבית המשפט העליון. בנובמבר האחרון הוא הסכים לדון בשאלת ההגנה על משחקי מחשב בהרכב של תשעה שופטים. ההחלטה שניתנה היום, מהגוף המשפטי הבכיר בארצות הברית, צפויה למנוע ניסיונות חקיקה נגד משחקי מחשב אלימים בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully