וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יכריע: קציר מלח או הריסת בתי המלון

אורה קורן

27.6.2011 / 9:29

ראש הממשלה יסייר היום בים המלח ויכריע בסוגייה. באוצר תומכים בהריסת בתי המלון ובנייתם במיפלס גבוה יותר, ואילו השרים מיסז'ניקוב וארדן בעד קציר מלח שעלותו כ-7 מיליארד שקלים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יסייר הבוקר בים המלח על מנת להכריע במחלוקת בין משרד האוצר, משרד התיירות והמשרד להגנת הסביבה אודות החלופה למניעת הצפת בתי המלון בים המלח - בעוד שבמשרד האוצר מעוניינים בחלופה של הריסת בתי המלון ובנייתם במיפלס גבוה יותר, במשרדים האחרים מעוניינים בחלופת איסוף המלח (קציר) מקרקעית הבריכה המאיימת בהצפה.

התערבותו של נתניהו נדרשה לנוכח מחלוקות בין שר האוצר, יובל שטייניץ לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב ולשר להגנת הסביבה גלעד ארדן. מיסז'ניקוב וארדן תומכים באיסוף המלח מקרקעית הבריכה (חלופת הקציר) כדי למנוע את הצפת בתי המלון. משרד האוצר תומך בהריסת בתי המלון ובנייתן במיפלס גבוה יותר, משיקולים של חיסכון תקציבי. את החלופות אמורים לממן הממשלה, חברת מפעלי ים המלח שהבריכה בבעלותה וייתכן שגם המועצה המקומית.

מיסז'ניקוב וארדן סבורים כי עיקר המימון צריך לבוא ממפעלי ים המלח ובנוסף יש להקים קרן ייעודית לפיתוח אזור ים המלח בהיקף של מיליארד שקל לחמש שנים. מהם 750 מליון שקל מתקציב המדינה והשאר מהגדלת התמלוגים של מפעלי ים המלח למדינה.

הקמפיין התקשורתי של כיל

משרד האוצר מתנגד למתווה השיקום ולמרות דרישת השרים כי מפעלי ים המלח ישאו במרבית הוצאות השיקום, טרם הוסדרה שאלת המימון. היקף עלות הקציר נאמד בכ-7 מיליארד שקל.

לקראת ההכרעה, יצאה כיל בימים האחרונים בקמפיין תקשורתי שנועד להטות את דעת הקהל לצידה. הקמפיין יימשך 4-3 שבועות, ויכלול סרטון אנימציה בן 40 שניות בטלוויזיה, תשדירים ברדיו ושלטי חוצות. את הקמפיין מפיק משרד אדלר חומסקי, בתקציב של כ-1.5 מיליון דולר.

בכיל מסבירים כי מטרת הקמפיין היא לספר את הסיפור האמיתי של ים המלח - זה שהציבור אינו מכיר. בין השאר יוסבר בקמפיין, שהתייבשות ים המלח אינה נובעת מפעילות כיל, אלא מהטיית המים על ידי המוביל הארצי. הקמפיין יזכיר חלקים משני דו"חות של משרד מבקר המדינה שתומכים בגרסת כיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully