וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה להתקשר מהסלולרי - והתחשמל למוות

צעיר הודי רק רצה להתקשר מהטלפון הסלולרי שלו, כשזה היה מחובר למטען, אך התחשמל למוות

אמנם לא הוכח שטלפון סלולרי מסרטן, אך יש עדויות לכך שהשימוש בו עשוי להיות קטלני. צעיר בן 25 התחשמל למוות בהודו, כשניסה להוציא שיחה מהטלפון הסלולרי שלו, שהיה מחובר באותה העת למטען חשמל. דנג'י דמור רק ניסה להתקשר, אך כשנגע בטלפון, צרח. חבריו ניסו להחיותו, וצוות חירום שהגיע פינה אותו לבית חולים, אך לא ניתן היה להציל את חייו.

בידיעה המקורית לא מציינים את דגם הטלפון, וכתוב רק כי מדובר במכשיר "שיוצר בסין". משמעות הדבר, ככל הנראה, היא שמדובר בטלפון Shanzai – ביטוי שמתאר אלקטרוניקה סינית זולה או מכשירים פיראטיים. ולא מדובר בפעם הראשונה בה דבר דומה קורה בהודו. רק בשנה שעברה דווח בהודו על שני מקרים דומים – באחד הטלפון הסלולרי התפוצץ בזמן השיחה (בלי שיהיה מחובר למטען), ואילו המקרה השני זהה למה שקרה עכשיו, טלפון סלולרי שהיה מחובר למטען גרם לאשה להתחשמל למוות.

בעולם המערבי לא דווח על מקרי התחשמלות מטלפונים סלולריים של מותגים מוכרים, אך מקרי התפוצצות או שריפה של טלפונים החלו להופיע בתחילת העשור הקודם. הסיבה לכך הייתה שילוב בין הזמינות הגבוהה של מכשירים סלולריים, לבין הצפת השווקים המערביים בסוללות חליפיות או מזויפות זולות, שלא עברו בקרת איכות.

נזכיר, עם זאת, כי לא רק טלפונים סלולריים יכולים לחשמל. לפני כשנתיים, בעקבות טעות של טכנאי - שהחליף בין כבל הטלפון לבין כבל החשמל בכפר באזרבייג'ן - שני בני אדם התחשמלו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully