וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם הקוטג': "אם זה יקר לא נקנה, שהמוצר יירקב"

ענת עובדיה

14.6.2011 / 17:20

קרוב ל-8,000 בני אדם הצטרפו כבר ל"מחאת הקוטג'", והצהירו כי יחרימו את המוצר עקב העלייה במחירו. יוזם המאבק בפייסבוק הבטיח כי החרם לא יסתכם במוצר אחד: "זו תהיה תקופה ארוכה של הצבעה ברגליים"

האם המחאה הציבורית תשים סוף לעליית המחירים? אלפים ממשיכים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שנפתחה היום (שלישי), וקוראת שלא לקנות גבינת קוטג' במחאה על העלייה במחירו. מספר בני האדם שהביעו נכונות להשתתף בחרם לפי שעה עומד על יותר 8,000 בני אדם.

ומה צפוי בהמשך המאבק? יוזם החרם, יצחק אלרוב, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא מקווה שהורדת המחירים המיוחלת תגיע במהרה ולא ייאלצו להיות החרמות נוספות, אולם הבטיח כי במידה ולא, המאבק לא יסתכם בקוטג'. "חודש אחרי חודש נחליט על מוצר שמחירו הופקע ונחרים אותו. נצביע ברגליים ושהמוצר ירקיב מבחינתי – אם זה יקר לא נקנה. הגיע הזמן שנוביל שינוי, זוהי החובה האזרחית שלנו.

"זה התחיל בשיחות עם עמיתים לעבודה ועם קריאה של הרבה מאוד ברשת על הרבה אנשים שמתרעמים ומבינים שצריך לקום ולעשות משהו, אבל לא יודעים מה ואיך. דרך הרשת בעצם יש להם מקום שיכול לאגד את כולנו כקבוצה. כולנו אנשים פשוטים וצנועים, וככה לא צריך לצאת לכיכרות ולעטוף את המדינה במאות אלפי אנשים. אנחנו לא מתלהמים, אלא בשקט יורדים לסופר ומחליטים - זה יקר ואנחנו לא קונים אותו החודש, ושהמוצר ירקיב מבחינתי. זה יקר לנו ולא נקנה".

"לא סתם יילחצו לייק, אלא יתחייבו"

"כרגע הכוונה היא להתמקד במוצרי מזון, ובעיקר במוצרי חלב שהתייקרו מאוד לאחרונה", הוסיף אלרוב. "כמובן שמחיר הדלק הוא גם שעורירייתי, אבל זה מאבק הרבה יותר קשה משום שאי אפשר לשכנע אדם שלא לקנות דלק, וזה גם משהו שלא משפיע על כל האוכלוסייה בצורה גורפת כמו מזון. כאן אנשים לא סתם ילחצו לייק אלא יתחייבו ויוכלו לעמוד בזה".

למען הבעת תמיכה במאבק, הודיע רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, כי יוריד את מחיר הקוטג' ברשת עד יום ראשון - למחיר של 4.90 שקלים לעומת 6.49 שקלים היום."אות ההזדהות מבורך וסמל מעולה למאבק, אבל זה כמובן גימיק ולא מסייע באופן כללי כי אנחנו שואפים למחיר נמוך יותר", אמר אלרוב בתגובה. "אני מאמין שהמלחמה היא לא מול הסופרים עצמם, אלא מול החברות המשווקות שהן האחראיות".

בנוגע להתרחבות המחאה אל מעבר לדפי הפייסבוק, הסביר אלרוב כי לדעתו, "אף אחד לא צריך לצאת לרחובות. אני לא דוגל בזה ואני לא חושב שזה יתפוס, כי היום אני אצא לרחוב ומחר המחיר יחזור. זו הולכת להיות תקופה ארוכה שנצביע ברגליים ונחליט האם אנחנו קונים או לא קונים – זו המחאה שתפגע בכיס שלהם אחרי שנתנו להם לפגוע בכיס שלנו".

לשם השוואה, בשנת 2009 קוטג' של חברת "תנובה" עלה 7.19 שקלים, וכיום עולה 7.5 שקלים. קרטון חלב טרי 3% שומן עלה לפני חודש מאי האחרון 5.95, וכעת עולה 6.22 שקלים. כמו כן, מחירי העוגות של שטראוס עלו ב-5%, מחירי הקפה ב-13.5% והסלטים ב-3.3%-8.3%. מוצרי יטבתה התייקרו בחודשיים האחרונים ב-5%-7%, וממתקים ועוגות ב-5%.

עוד על עליית המחירים ומאבק הצרכנים:
משרדי החקלאות הבריאות החליטו: התייקרות במוצרי החלב
חרם צרכנים: אלפים הצטרפו למחאה על מחיר הקוטג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully