וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרכבת לא תמשיך להתנהל כמו מכולת"

אבי בר-אלי

7.6.2011 / 9:15

שר התחבורה קיבל את תוכנית הרפורמה שגיבשה הנהלת רכבת ישראל וקבע: "מעולם לא ראיתי ועד שנלחם נגד הבטיחות"

"רכבת ישראל לא מחזיקה כיום ברמה הנדרשת להתמודדות עם הפיתוח שעומד לפניה. אין כאן מסורת של עשרות שנים בהפעלת רכבות, אין כאן ידע נרכש. הייתי מצפה מהעובדים להבין שהרכבת לא תוכל להמשיך להתנהל כמו מכולת, אך לצערי זה לא קורה" - כך אמר אתמול שר התחבורה, ישראל כץ, בכנס פורט טו פורט (port2port) בתל אביב.

"גיליתי רצון לשמור על זכות וטו לכל בורג ברכבת", המשיך כץ. "הגוף המפקח של הרכבת לא יכול לפעול, לשמור על הבטיחות, לנהל בדיקות כשירות של נהגים ולדאוג לתרבות הארגונית. מעולם לא ראיתי ועד שנלחם נגד הבטיחות".

כץ קיבל אתמול לידיו את תוכנית הבטיחות שגיבשה הנהלת רכבת ישראל עבור הפעלת החברה בעתיד. זאת, בעקבות הנחיית כץ ערב חג הפסח לגבש תוכנית שכזו בתוך ארבעה חודשים - אחרת ישבית את הרכבת. כץ לא התייחס בדבריו לרפורמה מבנית מקיפה ברכבת, אך אמר: "לא אכנע ללחצים פוליטיים. העובדים יוכלו להעיר הערותיהם לתוכנית, אך היא תיושם". בתגובה לקריאתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להתערבותו של כץ במו"מ - תוך הבעת תמיכה בקידום נושא הבטיחות ברכבת בלבד - אמר כץ: "שמעתי שיו"ר ההסתדרות תומך בשדרוג הבטיחות, וכאן הוא יעמוד למבחן. כמו שאני בא ומתייצב, גם הוא יידרש לגלות אחריות".

ועד הרכבת מסר: "עובדי הרכבת מברכים את השר על רצונו לשפר את הבטיחות. העובדים הם חלק בלתי נפרד מהפתרון ויתמכו בשינויים שיובילו לכך".

בתוך כך, נדחתה אתמול בקשת ועד עובדי הרכבת לחדש את העיצומים. בדיון שקיים בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הורה בית הדין להפסיק את הצעדים החד-צדדיים ולחדש את המשא ומתן שינוהל עד 1 ביולי, תוך עדכון שבועי של בית הדין בהתפתחויות. בהסתדרות ציינו כי צעדי הנהלת הרכבת יוקפאו וכי תוכנית הבטיחות לא תיושם לפני משא ומתן עם העובדים. ואולם ברכבת ציינו כי ימשיכו בתוכנית הקיצוצים שעליה הכריזה ההנהלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully