וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: לא סחרנו עם חברת האחים עופר

אירן מכחישה כי קיימה קשרים כלכליים עם חברת הספנות של האחים עופר או עם כל חברה "ציונית" אחרת. "אנחנו רואים בחברות הציוניות אחד הגורמים לסנקציות נגדנו"

ראש לשכת המסחר, התעשייה והמכרות האירני, מוחמד נהבנדיאן, הכחיש כי ארצו מקיימת קשרי מסחר כלשהם עם ישראל ובכלל זה עם חברת "טנקר פסיפיק" של משפחת עופר, כך דיווחה העיתונות באירן. "החדשות אודות עסקיהן של חברות ציוניות באירן הועלו במערב בגלל נכונותן של מספר מדינות לכונן קשרים עסקיים עם אירן", טען נהבנדיאן.

לדברי נהבנדיאן, לא רק שקיימת מגבלה חוקית באירן על סחר עם ישראל, אלא שבנוסף, "אירן מתייחסת לחברות הציוניות ולקובעי המדיניות בישראל כאל חלק מהגורמים העיקריים לסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה ולכן היא נמנעת מכל מגע איתן". נהבנדיאן טען עוד כי השפעת הסנקציות על אירן מועטה וכי מספר מדינות הביעו עניין בכינון קשרים כלכליים עם אירן. "הם לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מהכלכלה הצומחת של אירן".

הבוקר פורסם בעיתון "כלכליסט" כי שבע מכליות נפט לפחות של חברת "טנקר פסיפיק" השייכת לסמי עופר, עגנו בנמל האירני שבאי חארק בין השנים 2004 ל-2010. מבדיקת העיתון עולה כי שבע המכליות פקדו את הנמל באירן שמונה פעמים בתקופה שבה ישראל הפעילה שתדלנות מסיבית מול ארצות הברית, על מנת שזו תטיל סנקציות על מסחר עם אירן.

בשבוע שעבר הודיע הממשל האמריקאי כי הטיל סנקציות על שבע חברות זרות, בהן חברת הספנות של האחים עופר בגין קשרים עסקיים בין החברות לאירן, אשר סייעו, לדברי הממשל האמריקאי, במימון תוכנית הגרעין האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully