וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל רכשה הפטנטים של מודו - החובות נמחקו

הילה רז

19.5.2011 / 11:36

הפטנטים של חברת מודו של דב מורן - הנמצאת בהליך כינוס נכסים נרכשו על ידי חברת גוגל העולמית תמורת 17 מיליון שקל. סכום המכירה הגבוה אפשר למודו לכסות את רוב חובותיה

חברת גוגל העולמית רכשה את הפטנטים של חברת מודו של היזם דב מורן תמורת 17 מיליון שקל. בעקבות הסכום הגבוה ששילמה גוגל על הפטנטים כוסו כל חובותיה של מודו כלפי בנק דיסקונט, העובדים וכלפי הנושים בדין קדימה ובהם רשויות המס, ארנונה והמשכירים של משרדי החברה בכפר סבא. בקופת הכינוס נותרו עוד שלושה מיליון שקל שיוותרו לחלוקה לנושים הבלתי מובטחים של החברה, וייתכן שאף יוותר סכום עודף. כך עולה מהודעה שהגישה היום כונסת הנכסים של מודו, עו"ד חנית נוב, לבית המשפט.

בהתמחרות השתתפו שלוש חברות: גוגל, סיילנט ריבר ו-Wi-lan . חברת קינגסטון שזכתה בהתמחרות הראשונה שבוטלה לא השתתפה בהתמחרות. הזכויות נוגעות ל-14 פטנטים רשומים בארה"ב, שני פטנטים רשומים בבריטניה ו-67 בקשות המצויות בהליכי רישום ואישור בישראל, ארה"ב, אירופה ואסיה.

מדובר בסכום שיא שהתקבל באמצעות התמחרות מקוונת באינטרנט כאשר כל מציע נמצא במשרדיו. הליך ההתמחרות המקוונת היה ראשוני מסוגו כאשר אף אחד מהמציעים לא ידע כמה מציעים משתתפים יחד איתו בהתמחרות ומהו הסכום הגבוה ביותר שהוצע לרכישת הפטנטים בהתמחרות בכל שלב. כל אחד מהמשתתפים ידע אם הוא נמצא במקום הראשון מבחינת הסכום שהציע, או לא.

ההתמחרות קפצה כל פעם בסכום מינימום של 30 אלף דולר, בהתאם להוראת הכונסת. הקפיצה המשמעותית ביותר היתה של 250 אלף דולר בפעימה אחת.

כל אחד מהמציעים קיבל שם משתמש שאיפשר לו לקחת חלק בהתמחרות ולכל מגיש הצעות היה רק אדם אחד שהוסמך ללחוץ על המקש ולהציע את ההצעה, נציגי החברות שיושבים בארה"ב ובקנדה הם שהציעו את הסכומים ויועציהם המשפטיים בארץ יכלו לראות רק לראות מהו סכום ההצעה של הלקוח שלהם בלבד. היועצים המשפטיים הישראלים לא יכלו לקחת חלק ממשי בהליך.

התמחרות חדשה

כונסת הנכסים נוב, דב מורן ומפעילי המערכת הממוחשבת evision שהתכנסו יחדיו בחדר הישיבות היו היחידים שיכלו לראות את כל ההצעות ואת ההתמחרות בין המשתתפים לבין עצמם. לבסוף התברר כי חברת סיילנט ריבר הציעו הצעה סופית נמוכה מעשרת אלפים דולר מההצעה הזוכה של גוגל.

בהתאם להוראות ההתמחרות התקשרה אליהם הכונסת, בישרה להם על התוצאות ושאלה אותם אם ברצונם להעלות את המחיר ולשוב להתמחרות מול גוגל. סיילנט ריבר סירבו, וגוגל הוכרזה כזוכה.

בתחילת חודש מאי ביטל שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין את ההתמחרות שבה זכתה חברת קינגסטון והורה לכונסת הנכסים לערוך הליך התמחרות חדש .לפני כחודש וחצי הודיעה הכונסת לבית המשפט כי קינגסטון מעוניינת לרכוש את הפטנטים וסימני המסחר של מודו תמורת כ-5 מיליון שקל.

עשרה ימים לאחר סגירת המכרז שבו זכתה קינגסטון קיבלה נוב הצעה נוספת בסך 7 מיליון שקל מגוגל, המיוצגת על ידי עו"ד ד"ר דוד תדמור ויניב אהרונוביץ' ממשרד תדמור ושות', אולם תנאי ההצעה היו שונים מאלה של יתר המתחרים.

חנית נובמספר ימים לאחר מכן חברת Lan-Wi הקנדית הציעה 8 מיליון שקל בעבור הפטנטים של מודו, זאת לאחר שבתחילת הליך ההתמחרות הציעה 367 אלף שקל בלבד, אך העלתה את הצעתה בעקבות גוגל.

לאור זאת, ביקשה הכונסת מבית המשפט לאפשר לה לערוך התמחרות חדשה בין החברות שהציעו לרכוש את הפטנטים של מודו, בשל הצעות המחיר שעלו משמעותית מאז ההצעה של קינגסטון. השופט הורה לערוך התמחרות חדשה הפתוחה גם למציעים חדשים.

מודו הוקמה על ידי דב מורן ופיתחה מכשירי סלולר מודולריים. לפני חצי שנה מינה בית המשפט כונסת נכסים לחברה, לאחר שנקלעה לחוב בסך 21.3 מיליון שקל לבנק דיסקונט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully