וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני ואנונימוס מחליפים האשמות

סוני מאשימה את אנונימוס בתרומה לפריצה שחשפה כ-100 מיליון חשבונות. ארגון ההאקרים מכחיש

סוני מצאה, לדבריה, את האשמים בפריצה לשרתי החברה, שנגמרה בגישה לא מורשית אל הפרטים של כ-100,000,000 חשבונות. בהתייחסות רשמית שהועברה לבית הנבחרים של הקונגרס האמריקאי, טוענת סוני כי על שרתי החברה הושתל קובץ בשם Anonymous, ובו המילים "We Are Legion". הדבר מקשר, לטענת החברה, בין הפירצה לאחד הגופים החברתיים הבולטים באינטרנט כיום.

בסוני לא האשימו את אנונימוס בפריצה עצמה, אך טוענים כי לכל הפחות הקבוצה התקיפה את שרתי החברה, מה שעזר לפורצים לגשת לשרתים. באנונימוס לא מכחישים כי פעלו נגד סוני, כשהסיבה לכך היא המאבק המשפטי בין יצרנית הפלייסטיישן לבין ההאקר ג'ורג' הוץ שנגמר בפשרה בין הצדדים, אך טוענים כי אין להם קשר לגניבת מידע.

מחתולים מצחיקים למלחמה בסיינטולוגיה

אנונימוס הוא גוף מבוזר של פעילים חברתיים, ששורשיו הם באחד הפורומים היצירתיים ברשת – /b/ של האתר 4chan. הפורום, שהיה אחראי לכמה מהתופעות המוכרות ביותר בתרבות רשת, מ-Lolcatz (הוספת כיתובים מצחיקים לתמונות של חתולים) ועד ל-rickrolling (קישור לווידאו של הקליפ Never gonna give you up בטוענות שווא) , התאגד לפני כשנתיים בניסיון להרוס את התדמית של ארגון הסיינטולוגיה, ולמטרה זו הוקם Anonymous.

המשפט "We Are Legion", בו משתמשים אנשי אנונימוס לעיתים תכופות, הוא גרסה של פסוק מהברית החדשה (הבשורה ע"פ מרקוס, פרק 5, פסוק 9), בו שואל ישו שד לשמו, ומקבל את התשובה "אנחנו לגיון, כי רבים אנו".

בשנים שעברו מאז החלה המתקפה על סיינטולוגיה, שהתבטאה בעיקר בארגון הפגנות ברחבי העולם ובהפלת אתרי אינטרנט של הארגון, סימנו אנשי אנונימוס מספר מטרות נוספות. בשנה האחרונה הם הוציאו לפועל פעולות יותר ויותר גדולות. כך, למשל, הצליחו אנשי הארגון להפיל את השרתים של החברות ויזה ומאסטרקארד בעקבות סירובן לעבד עסקאות הקשורות לאתר ההדלפות ויקיליקס. בחודשיים האחרונים, פגעו אנשי אנונימוס נואשות במאגרי מידע של חברת אבטחה HBGary, לאחר שמנכ"ל של חברת בת שלה ניסה לחשוף את האנשים העומדים מאחורי הארגון.

אקטיביזם בקוד פתוח

יש לציין כי נכון לעכשיו לא ידוע על כל מבנה היררכי בתוך אנונימוס. הפעילות הגלויה של הארגון מתנהלת בצורה שיתופית לגמרי – אקטיביזם בקוד פתוח, ללא הנהלה ברורה או מטרות על. בו בזמן, הכחישו הפעילים הבולטים של אנונימוס כי הגניבה משרתי סוני בוצעה על ידי מי מחבריהם.

במכתב שהופץ לכלי התקשורת מסבירים אנשי אנונימוס כי גניבת מספרי אשראי אינה תואמת את מטרותיהם. בנוסף מסבירים אנשי אנונימוס כי פעילויותיהם שקופות לציבור ולעיתונאים – אלה מוזמנים תמיד לבקר בערוץ הצ'אט ולראות אילו פעילויות מתארגנות וכיצד זה נעשה. בו בזמן הם מפנים אצבע מאשימה כלפי ארגונים בהם פגעו בעבר, אשר כבר נתפסו בשקר כשמסרו מידע לא נכון על אנונימוס.

"אנונימוס תמשיך לפעול לתמיכה בשקיפות וחופש של הפרט" נכתב בסוף ההודעה. "אויבינו ימשיכו לפעול לתמיכה בסודיות ושליטה. ה-FBI ימשיך לחקור אותנו על פשעים של אי-ציות אזרחי, תוך התעלמות מהפשעים שמתוכננים על ידי ארגונים גדולים המשתמשים בשירותיהם".

"אנו לא נסלח, אפילו אם אחרים סולחים לאויבינו על הדברים עליהם מתקיפים אותנו. אנו לא נשכח, גם אם אחרים לא זוכרים. אנו לגיון, ונמשיך להיות כאלה, לא משנה על כמה מהמשתתפים יפשטו סוכנים עם מערכת שבורה. אנו אנונימוס. תצפו לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully