וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארסה וריאל רבות על כל פירור: היריבות שוברת שיאים

20.4.2011 / 12:55

זה תמיד היה חם, אבל בשנים האחרונות היריבות בין ריאל לברצלונה נכנסה לשיגעון מוחלט, כולל קרב על תואר שהן לא שמו עליו: גביע המלך. החזיתות החדשות: ג'סטין ביבר, פייסבוק, שחים במפרץ הפרסי ואפילו רפאל נדאל. העיקר לא להפסיד בכלום

כמה ימים לפני שצלמי הפפראצי הישראלים החלו למרר את חייו של ג'סטין ביבר, הנער הקנדי כיכב בפלאשים של אלו הספרדים. ביבר הגיע תחילה למדריד ויום לפני ההופעה שלו יצא לשחק כדורגל עם חלק מהפמליה שלו במגרש אספלט קטן בפאתי העיר. מעריצים ושאר סקרנים הקיפו את הגדרות והם והצלמים הופתעו לראות את הכוכב שולף חולצת פסים כחולה-אדומה ומכנסיים תואמים של קבוצת הכדורגל של ברצלונה, ומתחיל לרוץ ולבעוט כדור. במדריד...

יכול להיות שההגעה שלו כמה ימים מאוחר יותר להשתתף באימון של ברצלונה הייתה מתוכננת מראש, אבל בתקשורת העולמית נהנו לדווח שראשי המועדון הקטאלוני אהבו את האקט התמים שלו במדריד והזמינו אותו במיוחד להשתעשע עם בויאן קרקיץ', טיאגו וכמה שחקנים מקבוצת המילואים. התמונות של ביבר, הפעם במדי החוץ של אלופת ספרד, כיכבו בכל תכניות ואתרי הבידור שמכבדים את עצמם, אבל גם בתקשורת הספורט. פחות משבועיים אחרי שראשי ריאל מדריד החליטו לא להשמיע יותר שירים של הזמרת הקולומביאנית שקירה בגלל יחסיה הרומנטיים עם בלם היריבה השנואה ג'רארד פיקה, ברצלונה כבשה עוד יעד בינלאומי.

היריבות המפורסמת בעולם הכדורגל התחילה לפני שנים ארוכות, אפילו לפני הדיקטטורה של הגנרליסימו פרנקו והמאבק על אלפרדו די סטפנו. אחר כך היו שם מאבקי ספורטיביים וכמובן כמה מעברים של שחקנים בין הקבוצות ובראשם זה של לואיס פיגו חסר העקבות מברצלונה לריאל. אלא שאם חשבתם שהמאבק בין המועדונים מסתכם בתוצאות על הדשא, במאבק על שירותיהם של שחקנים ובטוקבקים בכל ידיעה על שתי הקבוצות (מי יותר טוב, מסי או רונאלדו?), הרי שיש בידכם טעות.

ג'סטין ביבר לוחץ יד לשחקן ברצלונה, בויאן. רויטרס
התמונות של ביבר, הפעם במדי החוץ של אלופת ספרד, כיכבו בכל תכניות ואתרי הבידור שמכבדים את עצמם, אבל גם בתקשורת הספורט. ברצלונה כבשה עוד יעד בינלאומי/רויטרס

הקרב על המפרץ

בחזרה לשאקירה – היא בכלל נחשבה עד לא מזמן למי שנמצאת "בצד" של ריאל מדריד בחלוקת הידוענים, ביחד עם האוהדים השרופים טום קרוז, אנטוניו בנדראס וחוליו איגלסיאס, ובשונה מסנופ דוג וקובי בריאנט הנמנים על האולטראס של ברצלונה. הזמרת הקולומביאנית הצהירה על אהבתה לחולצה הלבנה כבר בתחילת העשור הקודם ואף קיבלה כזו במתנה מפלורטינו פרז וזינדין זידאן, אבל לאחרונה עשתה מעשה לואיס פיגו ובעולם שבו אין טוב ורע או שחור ולבן, אלא רק בלאנקוס ובלאוגרנה, היא ערקה לצד השני, היישר לחיקו של ג'רארד פיקה הקטאלוני.

החדשות על כך שבריאל החליטו להפסיק את השמעת שיריה של הבוגדת (הסיבה לא הייתה רשמית, אבל כן הייתה ברורה) הכו גלים, אבל זו לא הפעם הראשונה בה חרם ואוהד ידוען של אחת מהקבוצות מתערבבים ביחד. כבר באפריל 2009 אסר פפ גווארדיולה על שחקני ברצלונה לצפות בטורניר הטניס המקומי, בו רפאל נדאל עתיד היה לזכות בתואר חמישי ברציפות. גווארדיולה אמר אז שהוא לא רוצה שדעתם של שחקניו תוסח מחצי גמר ליגת האלופות נגד צ'לסי, אבל בתקשורת הספרדית היו עיתונים שהפכו את ההוראה לסיפור והסבירו שהמאמן לא רוצה ששחקניו יעודדו טניסאי הידוע באהדתו הגדולה לריאל מדריד.

מאבק אחר מתקיים בימים אלו ממש על תשומת הלב הערבית במדינות המפרץ. קצת אחרי שבברצלונה החליטו שאחרי 111 שנות קיום ללא ספונסר על חולצות קבוצת הכדורגל, דווקא חברת השקעות קטארית מעוררת מחלוקת היא זו שראויה להתנוסס על החזה של צ'אבי, אינייסטה ושות', היריבה מצאה את הזמן לפתוח פרויקטים באותו אזור.

ריאל אמנם לא קיבלה הסכם חסות דומה, אבל לפני כחודשיים חנכה מתקן אימונים חדיש ואקדמיית כדורגל בערב הסעודית, הראשונה מבין 13 שמתכנן מועדון הפאר הספרדי לבנות במפרץ. אחרי שפלורנטינו פרז גזר את הסרט בריאד, הוא נסע לאבו דאבי, שם הכריז על הקמת תכנית במסגרתה יוכשרו 40 מאמנים מירדן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, שיהיו אמונים על אותן אקדמיות.

חלק נכבד מהכסף שמוזרם לצמרת הכדורגל העולמי יוצא מכיסי השייח'ים, אבל לא בטוח שפנקסי הצ'קים הם מוקד המאבק על המפרץ בין שתי הענקיות. נראה שהקרב על תשומת הלב באזור הכי מתפתח מבחינה כדורגלנית בעולם, חשוב להן יותר. ואותה תשומת לב מביאה אותנו לקרב נוסף.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הזמרת הקולומביאנית שאקירה. GettyImages
בעולם בו אין יותר שחור ולבן או יום ולילה, אלא רק ריאל מדריד וברצלונה, אתם מביטים כעת בתמונה של בוגדת. לואיס פיגו? הצחקתם את שאקירה/GettyImages

הקרב על הלייקים

כמו רוב המלחמות שמתקיימות בין ריאל לברצלונה מחוץ לדשא, גם זו על המרחב הוירטואלי היא מלחמה קרה. הרשתות החברתיות תפסו חלק כביר בעולמנו ובמחלקות השיווק של המועדונים הגדולים בעולם יודעים שהן קרקע פוטנציאלית ומוקד חשוב שהפך לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו ומחייב, ושגם כאן צריך לנצח. נכון לכתיבת הכתבה, למעלה מ-12.8 מיליון אנשים עשו לייק לברצלונה בפייסבוק, כ-1.2 מיליון יותר מאלו שיש לריאל מדריד (ויותר גם ממנצ'סטר יונייטד שנמצאת בין שתיהן). המספרים הללו עולים בכל דקה, אבל הניצחון של ברצלונה בפייסבוק ברור לפחות כרגע.

לפער הזה יש קשר גדול לאהבה המתרפסת של תקשורת הספורט העולמית בפני ליאונל מסי וחבריו, אבל אין ספק שהפנייה שלה לגולשי הפייסבוק הרבה יותר מזמינה וידידותית מזו הקרירה והמרוחקת של קבוצת הדגל של ספרד המסורתית. בדף של ברצלונה מופיע פפ גווארדיולה – סמל מקומי ששיחק במועדון ועכשיו מאמן אותו, בריאל זהו כריסטיאנו רונאלדו – סמל לכוחו המשחית של הכסף בכדורגל המודרני ומי שמדלג בין קבוצות הצמרת האירופאיות. פפ מחייך אלינו כשהוא מחזיק חולצה עליה כתוב BARCA FANS, את רונאלדו אנחנו פוגשים דרך הגב. אצל ברצלונה כתוב: "אם בארסה זה המועדון שלכם ואתם מרגישים חלק מהקבוצה, לחצו 'לייק' והפכו לאוהד מספר אחד שלנו", בריאל מסתפקים ב:"הקליקו 'לייק' ותתחילו להביע את המדרידיסימו שבכם".

ברצלונה אם כן מובילה בפייסבוק – מה שעולה בקנה אחד עם טבע האדם שנמשך לצד החזק והמנצח – אבל בטוויטר, לעומת זאת, מדריד מנצחת בצורה מוחצת: נכון לכתיבת הכתבה למעלה מ-1.4 מיליון עוקבים לעומת פחות מ-500 אלף של ברצלונה.

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד, מול לאונל מסי, ברצלונה. GettyImages
אחד מנצח בפייסבוק, השני בטוויטר. מסי ורונאלדו/GettyImages

הקרב על האוטובוס

הרשתות החברתיות והמאבק על תשומת הלב במפרץ הן בגדר מלחמה קרה. אפשר להזכיר גם את העובדה שג'רארד פיקה הפך לדוגמן הבית של חברת הבגדים מנגו שבסיסה בברצלונה ולנסות לנחש האם תגיע תגובה מכיוון הסנטיאגו ברנבאו. ההחרמות של רפאל נדאל ושאקירה קצת מחממות את הגזרה, אבל לפני מספר שבועות נרשם גם מאבק בתחמושת חיה.

לפני כשבועיים יצאה חברה רפואית שיושבת בברצלונה בקמפיין פרסומי חדש במסגרתו הודבקו על אוטובוסים בעיר פוסטרים בהם נראים קרלס פויול, צ'אבי, ויקטור ואלדס, סרג'יו בוסקטס ודויד וייה כשהם פותחים את כף היד ועליה מוטבעת אות. ביחד הורכבה המילה הקטאלנית UNITS שמשמעותה "מאוחדים". במדריד נעלבו ופירשו את הצבתם של שחקני ברצלונה כשהם כביכול מסמנים עם היד את המספר 5, כפרובוקציה - זכר ל-0:5 הגדול של קבוצתם על ריאל מדריד בסיבוב הראשון העונה בליגה.

בחברה הרפואית התגוננו והסבירו שלא הייתה כל כוונה לעלוב באוהדי ריאל מדריד, אבל בעיתונים "מארקה" ו-"אס" המזוהים עם הבלאנקוס, הציתו אש ואתרי האינטרנט שלהם אפשרו לתושבי הבירה להוציא קיטור באמצעות סקרים וכתיבת טוקבקים עצבניים.

בינתיים גם "פרשת האוטובוס" שככה, אבל זה רחוק מלהיות הסוף. עכשיו נמתין בסבלנות לזמר הגדול הבא שיגיע לחצי האי האיברי, לכוכב הקולנוע המפורסם התורן שיבקר ביציע הכבוד של הקמפ נואו או של הסנטיאגו ברנבאו, למאבק בין ברצלונה לריאל על אהבתם והערצתם של תושבי עוד פיסה מכדור הארץ. הן כבר תמצאנה על מה לריב.

שחקני ברצלונה רבים עם שחקני ריאל מדריד. GettyImages
בינתיים גם "פרשת האוטובוס" שככה, אבל זה רחוק מלהיות הסוף. תמיד אפשר לריב על עוד משהו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully