וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המשק בבתי החולים: "מיום ראשון אין מיון"

חן הלפרן

31.3.2011 / 16:15

לא רק הרופאים מוחים: עובדי המנהל והמשק של בתי החולים הממשלתיים, מאיימים בשביתה כבר ביום ראשון: "לא יהיה לא מיון, טיפול נמרץ או אונקולוגיה. רק מקרי חירום מוחלטים יזכו לסיוע"

בנוסף לשביתת הרופאים הממשמשת ובאה בשל חילוקי דעות מול משרד האוצר, הודיעו עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים על שביתה כללית שתצא ביום ראשון, אם לא תחול התפתחות במו"מ בעניינם. עובדי המשק והמנהל בראשות יושבת ראש הוועד הארצי של בתי החולים הממשלתיים בתיה צדקה הודיעו כי בשל העובדה שמאז חודש אוגוסט לא חלה התקדמות במו"מ ובדרישתם לתוספות שכר, הם מצטרפים למאבק הרופאים ויוצאים בשביתה.

צדקה סיפרה לוואלה! חדשות כי "אנחנו כבר איבדנו את הסבלנות. כבר הגענו לסיכומים ובחודש אוגוסט סיכמנו על עלייה של 8% בשכר העובדים ובכל זאת, דבר לא קרה". צדקה אמרה כי "לאורך כל הדרך עודדתי הידברות אבל לא נוכל להמשיך כך יותר. העובדים שלנו לא שווים פחות מהעובדים במקומות האחרים, אולי אפילו יותר". לדבריה, "לאורך כל הדרך עודדתי הידברות אבל הגיעו מים עד נפש. האחריות של השביתה הזו על כל הנזקים שייקרו, נופלת על מי שמנעו מאתנו את העסקה".

בשל כך, הכריזה צדקה, שהצטרפה לדיוני המו"מ בין נציגי ההסתדרות הרפואית לנציגי האוצר, כי ב"אם לא נקבל את שמגיע לנו, נצא לשביתה כללית טוטלית החל מיום ראשון. לא יהיה לא מיון, לא טיפול נמרץ ולא אונקולוגיה. רק מקרי חירום מוחלטים יזכו לסיוע שלנו". צדקה אף הוסיפה ואמרה כי אם לא יגיעו הצדדים לסיכום ביניהם, היא תאלץ להמליץ לאזרחים חולים "ללכת לבתי החולים הכלליים".

מו"מ של שמונה חודשים

נציגי הצדדים השונים נאספו אחר הצהריים בשנית על מנת להגיע להסכם שיימנע את השבית ההגדולה במערכת הרפואית, לאחר שהדיונים בשעות הבוקר לא נשאו פרי. ההסתדרות הרפואית, המייצגת את הרופאים במגזר הציבורי, מקיימת מזה כשמונה חודשים מו"מ עם נציגי האוצר במטרה לערוך שינויים משמעותיים במערכת הבריאות, אך כאמור, עד היום טרם הגיעו הצדדים להסכמות ביניהם.

כזכור, ההסתדרות הרפואית הכריזה לפני כשבועיים על סכסוך עבודה, לפיו כבר ביום ראשון יוכלו הרופאים לצאת לשביתה בשל הדרישה "לנקוט בצעדים מידיים ומעשיים הן בנושא התקינה והמחסור האקוטי ברופאים, הן לגבי הפריפריה ומקצועות במצוקה והן לגבי שכר הרופאים, התנאים וסביבת העבודה". לדברי הר"י, "האוצר לא היה מוכן לנקוט בצעדים הדרושים לשינוי המצב".

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן מסר בתום הפגישה בשעות הבוקר כי "אנו מאוכזבים עמוקות, האוצר אינו מבין את הנחישות שלנו להציל את מערכת הבריאות הציבורית. אנו לא מוכנים להסתפק בפתרונות קוסמטיים שאין בם שום בשורה אמיתית למערכת הבריאות". לדבריו, "למרות שאנו מנהלים מו"מ במשך שמונה חודשים ועל אף שהצגנו את מלא דרשותינו מלכתחילה, יש ניסיונות מצד האוצר לחזור על אותן מנטרות שחוקות ולא למצוא פתרונות לבעיות הרבות".

ד"ר אידלמן הוסיף ואמר " על אף בקשות חוזרות ונשנות מצידנו להגביר את קצב הפגישות ומשכן כל מה שהאוצר יודע לעשות זה לדחות דיונים אמיתיים על נושאים אקוטיים. בכל יום שחולף החולים משלמים את המחיר ולנו אין זמן לבזבז בשעה שהחולים שלנו סובלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully