וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר בחצות: הדלק מתייקר ב-9 אגורות

אבי בר-אלי

30.3.2011 / 16:50

התייקרות הנפט בעולם שוב משפיעה על כיסו של הנהג הישראלי: מחר בחצות יתייקר מחיר הבנזין ב-1.2%, ויגיע ל-7.39 שקלים לליטר אחד

העלייה הנמשכת במחיר חבית הנפט בעולם תותיר את רישומיה במחיר הדלק הקמעוני גם בחודש הבא - וזה ירשום שיא. הדלק יתייקר ביום חמישי בחצות בתשע אגורות לליטר (1.23%) - ומחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יגיע ל-7.39 שקלים לליטר. הסיבה להתייקרות נעוצה בעלייה של 6.63% במחיר הבנזין הבינלאומי (5 סנט) - המהווה 37% מהמחיר לצרכן. ואולם, עלייה זו קוזזה בזכות ירידה של 3.4% בשער החליפין של השקל מול הדולר. שיעור המס במחיר לצרכן יעמוד על 53%.

בתוך כך, חתמו השבוע שרי התשתיות והאוצר על הקפאת העדכון של מרווח השיווק במחיר הבנזין הקמעונאי אשר תוכנן לתחילת אפריל. זאת, בשל הליך בחינתו מחדש שמבוצע בימים אלה בידי משרד התשתיות מול חברות הדלק הקמעונאיות.

מרווח השיווק של החברות נתון בפיקוח משרד התשתיות ונועד לכסות את סל הוצאות השיווק שלהן. מרווח זה עומד כיום על 71 אגורות לליטר בנזין (9.8% ממחירו לצרכן) - והוא מתעדכן אחת לחצי שנה בהתאם לשינוי מרווחי השיווק במדינות אירופה. מרווח זה אמור היה להתייקר בשיעור של 0.5%-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully