וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מעסיקים מעדיפים עובדי קבלן - בגלל הפיטורים

לפי מחקר שנערך לאחרונה, מרבית המעסיקים בחברות הגדולות במשק מעדיפים להעסיק עובדים דרך חברות קבלניות או בעזרת מיקור חוץ בגלל שיקולי עלות כספית האפשרות הנוחה לפיטורים

במחקר ראשוני שנערך לאחרונה נמצא כי 83% מקרב המעסיקים בחברות גדולות מעדיפים להעסיק עובדים באמצעות חברות קבלניות או בעזרת מיקור חוץ כאשר מדובר בעובדים שאינם עוסקים בתחום העיסוק העיקרי של החברה. המקצועות העיקריים המועסקים בצורה זו, מלמד המחקר, הם עורכי הדין רואי החשבון, אנשי האבטחה, הגינון והניקיון.

כמו כן , נמצא כי מרבית החברות (כ-82%) ישקלו להעסיק בצורה ישירה את העובדים אם יימצא שאין יתרון כלכלי במיקור חוץ, וכולן ללא יוצא מן הכלל יעדיפו אפשרות זו אם יהיה הסדר מיוחד להעסקה גמישה של העובדים.

המחקר, שבוצע על ידי ד"ר אמיר פז-פוקס ושיוצג מחר בכנס מיוחד בנושא העסקה ישירה שייערך מחר במכללה החברתית-כלכלית, כלל שני סקרים בקרב מעסיקים, מתוכם, 12 מעסיקים גדולים וארגוניים ציבוריים, המעסיקים עד 12,000 עובדים, ו-408 עסקים קטנים.

בקרב המעסיקים הגדולים, נבדק אילו שיקולים מעודדים את המעבידים להעסיק עובדים באמצעות מיקור חוץ. לפי הסקר, בלטו שיקולי העלות לחברה, שיקול הגמישות בהעסקת העובדים הכולל בתוכו את האפשרות הנוחה לפיטורים והשיקול הניהולי המתייחס לכמות העבודה שנדרשת מהעובד.

הממצאים הצביעו על כך שכל החברות רואות בשלושת שיקולים אלו סיבות מאוד חזקות להעדיף העסקת עובדים במיקור חוץ. יחד עם זאת, הסקר הצביע על כך שהגורם בעל ההשפעה הגבוהה ביותר על המעסיקים לבחור במיקור חוץ היה גמישות תעסוקתית ואפשרות נוחה לפיטורים.

לפי הסקר בקרב העסקים הקטנים, עלה כי בניגוד לעסקים הגדולים, ישנה נטייה להעסיק פחות עובדי קבלן או עובדים במיקור חוץ. למעשה, עלה כי רק 11% מהעסקים הקטנים שנבדקו בחרו להעסיק עובדים באופן עקיף, מתוכם כ-75% מעסיקים בין 1-5 עובדים מסוג זה וכי השיקול הכספי היה נמוך. כמו כן, רק 17% מהעסקים הקטנים טענו כי אפשרות הפיטורים חשובה להם מאוד. חמישית מהעסקים השיבו שהשיקול הניהולי היה דומיננטי בהחלטה להעסיק עובדים באמצעות קבלנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully