וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: המס על הדלק יופנה לייעול התחבורה הציבורית

פנחס וולף

1.3.2011 / 12:30

לפי הצעת חוק חדשה, במקום להילחם במחירי הדלק המאמירים, יש להפנות את הכנסות המדינה מהמס המוטל עליו למען צמצום הצריכה בו וייעול התחבורה הציבורית בישראל

מחירי הדלק, שעלו הלילה (שלישי) לשיא חדש מובילים את המחוקקים לחשוב על דרכים יצירתיות, שלכל הפחות יפנו את הכסף המתקבל ממס הבלו הגבוה למען צמצום השימוש בדלק בידי הציבור. יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון הגיש בימים האחרונים הצעת חוק הקובעת כי כספים שיתקבלו ממס הבלו על הדלק, יועברו לקרן מיוחדת שתפתח תשתיות ותסבסד את התחבורה הציבורית.

על פי הצעת החוק, את הקרן ינהלו שמונה חברים: מנכ"ל משרד התחבורה יכהן כיושב ראש הנהלת הקרן, ואליו יצטרפו נציגי משרדי התשתיות, האוצר, הפנים, הגנת הסביבה, מרכז השלטון המקומי, וכן נציג בעל מומחיות בתחום התעסוקה שימנה מנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, ונציג ציבור, במינוי של שר התחבורה, שהינו בעל ידע וניסיון בתחום.

"הדלק הוא מוצר קשיח וכיום לא קיימות חלופות יעילות לשימוש בו", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "התחבורה הציבורית בישראל, שיכולה להיות חלופה פוטנציאלית לצריכה פרטית של דלק, אינה מפותחת דיה. מס הבלו על הדלק, לפיכך, אינו באמת מס ירוק, כפי שמשרד האוצר הציג אותו לאחרונה, כי אם מס המיועד להגדלת הכנסות המדינה", נכתב.

כמו כן, צויין כי "באמצעות קרן התחבורה הציבורית ניתן יהיה לבנות נתיבי תחבורה ציבורית, מסילות לרכבת כבדה או לרכבת קלה, לפתח ולסבסד קווי תחבורה ציבורית נוספים, לבנות תחנות המתנה טובות יותר, לסבסד תחבורה ציבורית לאוכלוסיות מוחלשות ונזקקות ולהנגיש אותה לבעלי מוגבלויות שונות".

ח"כ גילאון הוסיף כי "הצעת החוק נועדה לייצר את האלטרנטיבה. האלטרנטיבה לנהיגה במחירי הדלק הנוכחיים היא תחבורה ציבורית יעילה, וההשקעה הממשלתית בה יכולה לחסוך פי כמה לתקציב המשפחתי ולתקציב המדינה. על האוצר להבין שהעלאת מיסים 'מסיבות אקולוגיות', כפי שטען האוצר, היא סבירה רק בהינתן חלופה ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully