וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אספקת הגז ממצרים עשויה לא להתחדש כלל"

ליאור זנו

25.2.2011 / 18:20

מומחים בתחום הגז סיפרו ל"ניו יורק טיימס", כי ייתכן ואספקת הגז ממצרים, שהושבתה בתחילת החודש - לא תחודש. הגז המצרי מהווה 18% ממקורות האנרגיה של ישראל

אספקת הגז ממצרים לישראל, שנעצרה בתחילת החודש, עשויה שלא להתחדש כלל, כך מצטט אתמול ה"ניו יורק פוסט" מומחים בתחום. "צינור הגז ממצרים לישראל עשוי להישאר מושבת. אני חושב שימיו של הצינור ספורים" אמר דיוויד וורמסר, מייסד קבוצת דלפי גלובל אנליסיס ומי שהיה יועץ בכיר לסגן שר החוץ האמריקאי ג'ון בולטון בשנים 2002-2003.

ב-5 לפברואר אירע פיצוץ בתחנת מדידה הממוקמת לאורך צינור הגז הטבעי העובר ממצרים לירדן ולסוריה, 20-30 ק"מ מהצנרת המוליכה את הגז הטבעי לישראל. החוקר הראשי שבחן את נסיבות האירוע, קבע כי הפיצוץ אירע בשל פעילות טרור. כתוצאה מהשריפה שהתלקחה במקום, עצרה חברת הגז המצרית (e-gas) את הזרמתו בתשתית ההולכה באזור, לרבות בצינור לישראל.

חברת המצרית e-gas הודיעה כי הכשרת צנרת הגז שנפגעה תושלם לכל המאוחר עד ה-17 בפברואר, ועד אז צפויה להתחדש הזרמת הגז לישראל, אך במועד זה הודיעה כי האספקה תידחה עד לסוף פברואר.

בצינור לישראל שולטת חברת emg, המספקת כ-45% מהגז הטבעי שרוכשת חברת החשמל, וכ-18% ממקורות האנרגיה של ישראל. ב-emg מחזיקים חוסיין סאלם (28%), חברת ptt התאילנדית (25%), קבוצת מרחב שבבעלותו הישירה של יוסי מימן וחברת אמפל הציבורית שבשליטת מרחב (20.6%), סם זל ודיוויד פישר (12%), חברת הגז המצרית (10%) ומשקיעים מוסדיים ישראליים (4.4%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully