וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיר הבה"דים תזניק בשנים הקרובות את ב"ש"

שלומית צור

5.2.2011 / 14:15

אל אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב: "מי שמבין את השינוי שיתחולל פה, מכין עצמו וקונה בעיר דירה"."עיר הבה"דים תזניק בשנים הקרובות את ב"ש; המשקיעים לא נוטשים"

השבוע דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי הביקושים לדירות חדשות בעיר באר שבע ב-2010 גדלו ב-118% לעומת 2009. "נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משקפים את מה שקורה בבאר שבע בשנה-שנתיים האחרונות", מסביר אלי אביסרור, מנכ"ל חברת משה אביסרור ובניו הבונה פרויקטים חדשים בעיר.

לדבריו, "הביקושים הגוברים הם בעיקר מצד משפרי דיור מתוך העיר עצמה, שרכשו דירות בגל הבנייה הגדול בסביבות 2004-2005, ובינתיים מחירי הדירות שרכשו עלו מאוד - כך שבתוספת כסף לא גדול הם יכולים לעבור לדירה גדולה יותר בשכונות המרווחות והנחשבות של העיר.

"מי שעוד רוכש הם תושבים מהיישובים הצמודים לבאר שבע: להבים, עומר ומיתר. מדובר באוכלוסייה שבעבר התגוררה בבאר שבע והעתיקה מגוריה ליישובי הסביבה. מאז האנשים האלה התבגרו והבית הפרטי מהווה כרגע נטל עבורם, בשל התחזוקה הרבה שהוא דורש. ילדיהם גדלו ועזבו את הבית והם מבקשים לחזור אל העיר, אל הבנייה הרווייה בפרויקטים החדשים והחדישים בתוך באר שבע. חלקם רוכשים דירה כתוספת לבית הנוכחי וחלקם כחלופה לבית הפרטי מחוץ לעיר. הזוגות הצעירים בבאר שבע עדיין בהמתנה לאישורים על סבסוד משכנתאות בפרויקטים מצד משרד השיכון כדי שגם הם יוכלו לרכוש דירה בעיר".

רשות המסים דיווחה בשנה האחרונה כי המשקיעים עוזבים את באר שבע, ורבים מהם מוכרים את הדירות שבבעלותם. כיצד אתה מסביר זאת?

"המשקיעים לא נוטשים את באר שבע, אלא מדובר במשקיעים מסוג שונה: תושבי הפריפריה הקרובה לעיר (מיתר, עומר) במקומם של תושבי המרכז שרכשו בעיר דירות זולות מאוד להשקעה לפני עשור, השכירו אותן לסטודנטים ובינתיים המחיר זינק והם מבקשים לממש אותן".

משרד האוצר מדווח בחודשים האחרונים על מגמה של בלימת מחירים. האם לדעתך הדבר יבוא לידי ביטוי גם בבאר שבע?

"אני צופה שמחירי הדירות בבאר שבע ימשיכו לעלות ב-2011 בשיעור של 2%-5% לפחות, כפועל יוצא מרמות הביקושים כתוצאה מפיתוח מואץ של העיר. הזינוק הגדול של באר שבע יורגש בשנים הקרובות, עם הגעתם של בסיסי צה"ל לאזור ובנייתה של עיר הבה"דים. מי שמבין את השינוי שיתחולל פה, מכין עצמו וקונה בעיר דירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully