וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתעללים בבעלי החיים עומדים לשלם יותר

רמי שני

2.2.2011 / 13:10

משרד החקלאות הציג שורה של קנסות שנועדו להגביר את ההרתעה מפגיעה בבע"ח במשק ובבית. לפי ההצעה, העוברים על חוק צער בע"ח, ייאלצו לשלם סכומי כסף גבוהים לעבירות השונות

משרד החקלאות ופיתוח הכפר הציג הבוקר (רביעי) בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, בראשות ח"כ דוד רותם, שורה של קנסות מינהליים חדשים שנועדו לשפר את מערך האכיפה מול עבירות חוק צער בעלי חיים.

לדברי משרד החקלאות, משמעות ההצעה היא כי מעתה יהיה קל ומהיר יותר להעניש את העוברים על חוק צער בעלי חיים, ללא הליך בבית משפט. כך, לא יהיה צורך להעמיד לדין את העבריינים, ואלו ייאלצו לשלם במהירות על שעשו.

חוק צער בעלי חיים והתקנות שהותקנו על פיו, קובעים הוראות שונות שמטרתן להגן על בעלי החיים ולמנוע פגיעה בהם. החוק מסדיר את תנאי ההחזקה של חיות משק ובית.

כמה ישלמו המתעללים?

במסגרת הקנסות המינהליים שהוצעו היום, מי שפגע בחיות המשק או הבית, ישלם מכיסו סכומים שונים בהתאם לחומרת העבירה. כך למשל, בתחום חיות המשק, מי שלא סיפק לעגלים מים לשתייה ישלם 1,000 שקלים קנס לכל עגל, מי שהוביל בהמה חולה או פצועה ברכב, ישלם 2,000 שקלים קנס לכל בהמה, ומי שלא דאג לאוורור ראוי במבנה בו מוחזקים עגלים ישלם 3,500 שקלים.

בתחום חיות הבית, מי שלא סיפק לחיית המחמד מזון ושתייה ראויים ובכמות מספקת ישלם 1,000 שקלים קנס לכל בעל חיים, מי שלא מספק שטח מספיק לחיית המחמד ישלם 750 שקלים קנס לכל בעל חיים. מי שממחזיק פינת ליטוף בלי כמות מספקת של מדריכים המפקחים על רווחת בעלי החיים ישלם 1,000 שקלים קנס. ומי שחתך אוזניים או זנב לחיית המחמד ישלם 4,000 שקלים לכל בעל חיים.

שרת החקלאות אורית נוקד אמרה בעקבות פרסות ההצעה כי "התקנות החדשות יקצרו תהליכים, ימנעו בירוקרטיה משפטית מיותרת ויספקו למשרד את הכלים המתאימים להיאבק בתופעות של אכזריות כלפי בעלי חיים".

הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות, ד"ר דגנית בן דב, "מעתה יהיה קל ומהיר יותר להעניש את העוברים על חוק צער בעלי חיים, ללא הליך בבית משפט, ונבטיח ענישה ודאית דרך כיסו של המתעלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully