וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק הפועלים נחקר באזהרה

הילה רז ושני מזרחי

31.1.2011 / 23:45

מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן נחקר היום באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה. המשטרה חקרה את קינן בחשד לסיוע במרמה והפרת אמונים בתאגיד ושוחרר לביתו

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים (-0.18% , 1683.0), נחקר היום ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) באזהרה בנוגע לאישור הלוואה שניתנה לדני דנקנר בהיותו יו"ר דירקטוריון הבנק.

קינון נחקר בחשד לסיוע בקבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בתאגיד. בתום החקירה שוחרר קינן לביתו.

במארס 2010 נחקר דני דנקנר בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות על פקודת הבנקאות. לפי המשטרה, החשדות מתייחסים לתקופה שבה כיהן דנקנר כדירקטור וכיו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, בין 2005 ל-2009, עד הדחתו המתוקשרת מהתפקיד על ידי בנק ישראל. במסגרת החקירה נאלץ דנקנר לשהות במשך שלושה ימים במעצר בית.

דנקנר סיים את תפקידו בבנק הפועלים במאי 2009, לאחר מאבק מתוקשר עם בנק ישראל, שהתעקש על סיום תפקידו. המנכ"ל לשעבר של בנק הפועלים, צבי זיו, נתן בעבר את עדותו בפרשה וככל הידוע הוא אינו חשוד בפרשה.

בשנים הרלוונטיות לפרשות הנחקרות כעת ביחא"ה שימש קינן כחבר הנהלת בנק הפועלים, ממלא מקום המנכ"ל והממונה על החטיבה העסקית. בין השנים 2003 ועד 2005 שימש קינן כממונה על חטיבת הבנקאות הקמעונית. קינן החל לעבוד בבנק הפועלים לפני כ-32 שנים והוא צמח בבנק עד לתפקידו הנוכחי.

חקירתו של דנקנר מתבצעת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. המשטרה בודקת עסקות שונות למתן אשראי שנעשו בתקופה שבה דנקנר כיהן כיו"ר הפועלים, מהן עולה חשש כי פעל בניגוד עניינים ותוך העדפת מקורבים. את החקירה מלווה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

מעורבות טורקיה

אחת העסקות המרכזיות שנבדקות בחקירת המשטרה היא עסקת הרכישה של הפועלים את השליטה בבנק הטורקי פוזיטיף. במסגרת העסקה שילם הבנק 25 מיליון דולר עבור נכונותה של קרן ההשקעות RP לוותר על האופציה לרכוש כ-7.5% ממניות הבנק הטורקי. קרן RP היא שותפה של אלרן, שבשליטת משפחת דנקנר.

העסקה בוצעה זמן קצר לאחר שהדנקנרים מכרו ל-RP מניות בחברה הבת שלהם, אטלס, תמורת 6.5 מיליון יורו. מה שבעיקר מעלה סימני שאלה הוא העובדה שהאופציה שרכש הפועלים מידי RP היתה חסרת ערך, שכן עוד לפני העסקה התברר שהבנק המרכזי הטורקי לא היה מאפשר לממש את האופציה ולרכוש את המניות. עסקת פוזיטיף היא רק אחת מהעסקות וההלוואות שאת דרך אישורן בודקת המשטרה.

בפיקוח על הבנקים עוקבים אחר ההתפתחויות

מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מסרו בתגובה כי הם מיודעים אודות הנושא ועוקבים אחר ההתפתחויות בו. "הפיקוח מבקש להבהיר כי לבנק הפועלים שדרה ניהולית מקצועית ורחבה, המבטיחה את יכולתו להמשיך ולפעול ללא הפרעות, למרות אירוע זה. בשל חקירת המשטרה, מנוע הפיקוח על הבנקים מלהתייחס לפרטי האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully