וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו ממלכודת הביצים ללא פיקוח

אריאל נוי

18.1.2011 / 12:12

עליית מחירי הביצים שבפיקוח מדאיגה את הרופאים הווטרינריים, שמזהירים מרכישה של ביצים שאינן בפיקוח ושעלולות להכיל חיידקים מסוכנים לבריאות. "הסכנה: חיידקים כמו סלמונלה"

בעקבות עליית מחירי הביצים בפיקוח בשיעור ממוצע של 6.8%, משחחרים היום (שלישי) הרופאים הווטרינריים הרשותיים התרעה מפני רכישת ביצים ממקורות "פיראטיים" אשר עלולה לחשוף את הרוכשים לסיכונים בריאותיים.

ארגון הרופאים הווטרינרים בראשות ד"ר זהר דבורקין, מדגישה כי ביצים עלולות להכיל חיידקים מסוכנים מאוד וחסכון בעלויות ורכישת ביצים ממקורות לא ברורים עלול לעלות בבריאות. לדברי ד"ר דבורקין, "יש להיזהר מרכישת מוצרי מזון מהחי ממקומות שאינם תחת פיקוח. יש לקנות ביצים רק ממקומות שנבדקו ואושרו ע"י הרופא הווטרינרי הרשותי",

הסכנה העיקרית בביצים לא טריות היא הסכנה בחיידקים שהם מכילים. "יש סכנה לקבל חיידקים מסוכנים כמו סלמונלה, שהוא חיידק מעיים מסוכן שגורם לאנשים בריאים דלקת חריפה במעיים. ילדים קטנים ומבוגרים יכולים למות מזה", הבהיר ד"ר דבורקין.

מהי ביצה טובה? לדברי ד"ר דבורקין מדובר ביצה שהיא תחת פיקוח, ושמטיליה, מקבלות את החיסונים המתאימים. "מומלץ להקפיד בעת רכישת הביצים ולבדוק את הפרמטרים ביצים עם חותמת זהו המדד הראשון לטריות הביצה ולאומדן גודלה. ביצים ללא חותמת, הן ביצים שלא עברו את מסלול המיון. ביצה ללא חותמת כלל זה לא אומר שהיא טרייה נתקלנו במקרים בהם רוכלים אגרו ביצים לקראת שיא של ביקוש ואז הם מוכרים אותם כטריות".

לדברי ד"ר דבורקין אם הביצים סדוקות קליפת הביצה לא שלמה, סביר מאוד שהיא מזוהמת ומלאה בחיידקים. כל מה שקשור ביצים אורגניות נחשבות לביצים יקרות וטעימות יותר, עובדה שאינה משחררת אותן ממסלול הבדיקה.

גם ביצים שנרכשות ישירות מהמשק מסוכנות. "קניה ישירות במשקים מבטיחה ביצים טריות, אך מאחר והביצה לא עברה את מסלול הבדיקה המקובל, אין ערובה לטריותה וניקיונה. אנחנו בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות נמשיך לפעול בפיקוח, על-מנת לזהות ולהשמיד מוצרי מזון מהחי שלא עברו את הפיקוח הנדרש על-פי חוק". סיכם ד"ר דבורקין.

  • עוד באותו נושא:
  • ביצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully