וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היקף נזקי החקלאות ב-2010: 170 מיליון שקל"

לפי סיכום הנזקים בענף החקלאות ב-2010 שביצעה הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, קנט, עולה כי מזג האוויר בשנה החולפת הביא לזינוק של יותר מ-45% בהיקף הנזקים

במהלך השנה האחרונה חוו אזרחי ישראל מזג אוויר יוצא דופן ששיבש רבות את סדר היום ואף השפיע על מחירי הירקות והפירות, שעלו השנה באחוזים רבים. על פי הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, קנט, עולה כי הנזק הכספי הכולל שנגרם ליבול החקלאי בישראל בשל נזקי מזג האוויר במהלך 2010 עלה בשיעור של 45% לעומת היקף הנזקים בשנת 2009. למעשה, היקף הנזקים הגיע לסכום המוערך ביותר מ-170מיליון שקלים לחקלאים בענפים השונים, זאת לעומת כ-118 מיליון שקלים ב-2009.

המגמה הבולטת – נזקי החום

מבדיקת החברה, נראה כי השנה האחרונה הייתה החמה ביותר שנמדדה בישראל מאז ומעולם, והדבר לא פסח על הגידולים השונים. לדברי דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט, אם בשנים הקודמות עיקר הנזקים לגידולים נבע מפגיעות החורף השונות, הרי שבשנה האחרונה היינו עדים לפגיעה חסרת תקדים שנבעה כתוצאה מהחורף החם ומגלי החום של הקיץ. גינזבורג טען כי פגיעות החום, גם בחורף וגם בקיץ, מעידות על השינויים האקלימיים העוברים על כדור הארץ ועל החקלאים להיערך לכך בהתאם.

מהנתונים עולה, שהחורף החם בשנה האחרונה גרם לחוסר יבול שהסב למגדלי הפירות נזק של כ-27 מליון שקלים, וכי גלי החום בקיץ הביאו לפגיעות שונות בגידולים בהיקף של כ-30 מליון שקלים.

כזכור, בסיום השנה חוותה ישראל מזג אוויר סוער שהתבטא בסופה חסרת תקדים שלוותה בברד וברוחות במהירויות שעלו על 100 קמ"ש, אשר גרמו לנזקים בהיקף של כ-55 מליון שקלים.

פירות : נזקים של כ- 50 מיליון שקלים

מסיכום הנתונים עולה כי היקף הנזקים לפירות עומד על כ-50 מיליון שקלים. מירב הנזק נגרם כתוצאה מחוסר יבול בפירות הנשירים הזקוקים למנות קור במהלך החורף כדי להניב יבולים טובים. הנזק שנגרם למגדלים, מוסרים מקנט, הוא גם הסיבה לעלייה החדה שהורגשה במחירי פירות הקיץ: משמש, אפרסק, נקטרינה, שזיף ודובדבן. בנוסף היינו עדים לנזקים באגסים שנפגעו השנה גם ממחלת החרכון שתקפה מטעים רבים באופן חמור. גל החום הכבד בחודש יוני לא פסח גם על גידולי הענבים והתפוחים.

ירקות: נזקים של כ-50 מיליון שקלים

ענף הירקות ספג גם הוא נזקים גדולים שהיקפם עומד על כ-50 מיליון שקל. מרבית הנזקים נגרמו לתפוחי אדמה, עגבניות, פלפלים, מלפפונים ואבטיחים וגידולי ירקות נוספים. הנזקים הגדולים אירעו בסופת דצמבר, שפגעה בבתי צמיחה רבים, בירקות הגדלים בשטח הפתוח ובעיקר בשטחים רבים של תפוחי אדמה. בנוסף לאלו ספגו הירקות נזקים חמורים מהחום שהתבטאו בחוסר פרי בעגבניות, מלפפונים ופלפל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לא רק נזקי מזג אויר

עוד עולה מסיכום נתוני החברה כי נזקים בהיקף כולל של 23 מיליון שקלים נגרמו לענפי החי השונים. ענף הלול ניזוק בהיקף גדול של למעלה מ-16 מיליון שקלים כתוצאה ממחלות הברונכיטיס והאינפלואנזה שגרמו לתמותה בהיקף נרחב. ענף המדגה ניזוק בעיקר כתוצאה מוירוס שתקף את דגי הבורי והאמנון באזור עמק בית שאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully