וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הרב כהנא תובעת את רשות השידור

אמילי גרינצווייג

30.11.2010 / 16:26

ברוך כהנא, בנו של הרב מאיר כהנא, תובע את רשות השידור ושפ"מ על סך של 150 אלף שקלים, לאחר שתשדירים המזמינים לאזכרה השנתית לאביו, הורדו מהאוויר

ברוך כהנא תובע את רשות השידור ושפ"מ, בעלת הזיכיון לשיווק תשדירי הפרסום ברשתות של הרדיו של קול ישראל, על סך של 150,000 שקלים בגין הפרת חוזה לפרסום תשדירים ברשת ב'.

בתביעה שהוגשה היום (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים טוען כהנא כי רשת ב' החליטה על הפסקת שידורי תשדירים המזמינים את הציבור להשתתף באזכרתו של מאיר כהנא בשנה שעברה, בעקבות לחץ פוליטי ושיקולים זרים, זאת למרות שלטענתו נחתם חוזה בינו ובין רשת ב' לפיו יפורסמו 20 תשדירים.

בתביעה נכתב כי "הפרה זו פגעה בתובע עד מאוד וגרמה לפגיעה קשה בזכר אביו של התובע, כאשר ידוע שרשת ב' של קול ישראל אינה גוף פרטי ועל כן הפגיעה קיבלה משנה חומרה" כן נטען כי הפסקת התשדירים, ימים לפני מועד האזכרה, גרמה לפגיעה באירוע האזכרה ולהוצאות נוספות עבור התובע.

ממשפחת כהנא נמסר: "כניעתו של מרדכי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, לאנשי 'שלום עכשיו' מוכיחה כי האיש אינו ראוי לעמוד בראש גוף האמון על אובייקטיביות ושידור מאוזן. לא יכול להיות שלאחר שהתשדיר עבר את כל האישורים יחליט המנכ"ל על דעת עצמו להפר חוזה רק בגלל גחמות של גורמים פוליטיים ולהנהיג מדיניות של סתימת פיות. ניתן לחלוק על דעותיו של הרב כהנא אך אסור היה למנכ"ל רשות השידור לפגוע באירוע זיכרון לזכר מי שהיה רב בישראל, מנהיג וחבר כנסת".

כן מצוין בתביעה כי נוסח התשדיר שונה בעקבות דרישות רשות השידור, וכי הנוסח ששודר קיבל את אישורה וכן כי זמן קצר לאחר פרסום התשדיר, פנתה תנועת "שלום עכשיו" למנכ"ל הרשות בדרישה להסרתו.

מ-"שלום עכשיו" נמסר בתגובה: "הרב כהנא הוא היוצר של תנועת 'כך' שהוצאה מחוץ לחוק בשל עמדותיה הגזעניות והבלתי דמוקרטיות. טעתה רשות השידור שבכלל החלה בהתקשרות עם ממשיכי דרכו של כהנא אשר ממשיכים לקדם את עמדות 'כך' בשיח הציבורי. לדמוקרטיה חובה להגן על עצמה ולמנוע מגופים גזעניים לפעול".

מרשות השידור נמסר: "תביעה שכזו טרם הגיעה לרשות השידור, לכשתגיע נתייחס לדברים".

משפ"מ נמסר בתגובה: "טרם נתקבלה התביעה ובכל מקרה שפ"מ איננה מחליטה אילו פרסומות ישודרו ואילו לא, מדובר בעניין תוכני של רשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully