וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס מגלה: סין פרצה לגוגל

29.11.2010 / 11:03

שדרים שנחשפו מגלים כי הממשל הסיני אכן פרץ לשרתי גוגל. אתר ויקיליקס חזר לעבוד, אך טרם העלה את החומרים שהבטיח

לאחר שהופל על ידי מתקפת DDOS והורד מהרשת, חזר אתר ויקיליקס לתפקד במהלך הלילה. האתר זמין ומגיב, אך טרם התווספו אליו מיליוני המסמכים אותן הבטיח להעלות, והוא מציג בעמודו הראשי את חשיפת מסמכי עיראק, שהועלו באוקטובר.

עם זאת, העיתונות העולמית מלאה בדיווחים על המסמכים המובטחים, מכיוון שאלו הועברו למערכות התקשורת מבעוד מועד. כלי התקשורת עוסקים כרגע בעיקר בשדרים שהעבירו דיפלומטים אמריקאים, רובם בשלוש השנים האחרונות. עיתונות רבים מפרסמים בפירוט תכתובות אלו, והגדיל לעשות הגארדיאן הבריטי שמציג מפה אלקטרונית שנגיעה על מדינה מסוימת בה מציגה את המידע שהתקבל לגביו מחומרי וויקיליקס. הדר שפיגל הגרמני פרסם מפתח פירושים לקודים הנמצאים בשדרים.

בין השאר גילו התכתובות כי בכירים בממשל הסיני הורו לפרוץ למערכת המחשבים של גוגל במדינה, זאת כחלק ממאמץ משולב שהפעילה סין לחדור למחשבים של ארצות הברית. לפי השדר, סין הצליחה לחדור למחשבים של הממשל האמריקאי, בעלות בריתה במערב, עסקים אמריקאים ואפילו לזה של המנהיג הרוחני הדלאי-לאמה.

ניסיון הפריצה לגוגל מאשש את טענות החברה כלפי שלטונות סין, שגרמו לה להפר את ההסכם עם המדינה ולהפסיק לספק לאזרחיה מנוע חיפוש מצונזר. גוגל סגרה את מנוע החיפוש המקומי בסין אך ממשיכה לעבוד במדינה, זאת מבלי שתוצאותיה הפיננסיות נפגעו. עם זאת, מאז הסגירה עלתה המניה של מנוע החיפוש הסיני "באידו", שהובלתו בשוק המקומי הולכת ומתחזקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully