וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקדם פתיחת מחלף המוביל

23.11.2010 / 11:13

פרויקט המוביל בצפון הארץ שיבטל את הצומת הסואן במקום יקוצר בשלושה חודשים. המחלף יפתח לתנועה בנובמבר 2011

תנופת הסלילה בצפון ישראל ממשיכה להקדים את זמנה. לאחר שהתבשרנו כי מנהרות הכרמל תפתחנה ב- בדצמבר חמישה חודשים לפני המועד המתוכנן, מודיע משרד התחבורה כי גם פרויקט נוסף - מחלף המוביל, יפתח לתנועה שלושה חודשים לפני המועד. אלא שזה לא יקרה בקרוב אלא רק בעוד שנה.

פרויקט מחלף המוביל נועד כדי לפתור את בעיית עומס התנועה באחד הצמתים הגדושים ביותר בצפון הארץ, בחיבור שבין כביש 77 (רמת ישי - טבריה) לכביש 79 (נצרת - קריות). על פי התוכנית המקורית, המחלף אמור היה להיפתח ב-16 בפברואר 2012. אולם, בעקבות לחץ שהפעיל שר התחבורה ישראל כץ יחד עם החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) מועד זה הוקדם ופתיחת המחלף מתוכננת כעת ל-15 בנובמבר 2011.

עוד קודם לפתיחת מחלף המוביל, בחודש יולי 2011 יפתח לתנועה מחלף סומך על כביש 79 הנמצא כ-15 ק"מ ממנו בכיוון צפון מערב. מדובר בצומת דרכים גדוש נוסף בסמוך לשפרעם המחבר בין כביש 79 לכביש 70 (יגור - אחיהוד), ואחד הצירים המרכזיים מהם נשפכת התנועה לצומת המוביל. הקטע בין סומך והמוביל יפתח לתנועה ב-15 בנובמבר 2011.

הקורות לשני המחלפים סומך והמוביל תונחנה השבוע, והעבודות כאמור תואצנה כדי לנסות ולקצר את מועד סיום הפרויקטים. "פתיחת המחלפים הללו תשחרר את הפקקים מהם סובלים תושבי האזור, תשפר את איכות חייהם ותהווה צעד נוסף בקירוב הפריפריה למרכז", כך לדברי כץ. בינתיים, תושבי האזור ומשתמשי הכבישים הללו יאלצו להמשיך לשמור על סבלנות, בעיקר בחופשות ובחגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully