וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון תתחרה בגז הישראלי כבר בעוד שנתיים?

21.10.2010 / 21:45

מלחמת הגז מתקרבת? ראש ממשלת לבנון חרירי הודיע כי בקרוב ארצו תגדיר את גבולותיה המימיים מול קפריסין וסוריה, בתקווה שכבר בתחילת 2012 תחל חלוקת הרישיונות לקידוחי גז בים

ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, אמר היום כי ארצו תגדיר בקרוב את גבולותיה הימיים מול קפריסין וסוריה - מהלך שיאפשר למדינה להתקדם בתהליך פרסום המכרזים לחיפושי נפט וגז טבעי. לדבריו, לבנון מקווה לפרסם את סבב המכרזים הראשון לקידוחי גז טבעי ימיים בתחילת 2012.

"אנו קרובים להגדרת השטחים הכלכליים עם סוריה, ומקווים שבקרוב נוכל להעביר את ההסכמים לאישור הפרלמנט", אמר חרירי לכתבים בקפריסין. "בשלב מסוים היו לנו מחלוקות לגבי ההסכם עם קפריסין, וגם היו מחלוקות עם סוריה. כעת היחסים שלנו עם סוריה הרבה יותר טובים, ואנחנו מנהלים משא ומתן על השטחים הכלכליים", אמר חרירי.

קפריסין כבר חתומה על הסכם עם מצרים להגדרת הגבולות הימיים ביניהן, חתמה על הסכם עם לבנון שעדיין לא נחתם סופית, ומנהלת מגעים עם ישראל לגבי הסכם. קפריסין, הנמצאת ממערב ללבנון, פירסמה עד כה סבב מרכזים אחד לזיכיונות לקידוחי עומק ימיים במזרח הים התיכון בשנת 2007, למרות התנגדות מצד טורקיה, שכנתה הצפונית שעמה אין לה יחסים דיפלומטיים.

מוקדם יותר היום הודיעה טורקיה על תוכנית להתחיל בחיפושי נפט סביב קפריסין, אולם לא ציינה את המיקום המדויק של החיפושים המתוכננים. החלק הדרומי של האי, אשר בו שולטת ממשלת קפריסין המוכרת על ידי הרוב המכריע של מדינות העולם, כבר העניק 13 זיכיונות לביצוע קידוחים. קפריסין מתכננת לפרסם בקרוב מכרז לסבב שני של זיכיונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully