וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה: אימרו לא לשעון החורף

גיא גרימלנד

1.9.2010 / 11:00

שמעון אקהויז, מיזמי ההיי טק המוערכים בישראל, יזם עצומה המתנגדת להזזת שעון החורף. "הסיבה להזזה היא לקצר כביכול את זמן הצום של המיעוט החרדי ביום כיפור - תירוץ עלוב ומעוות"

עוד כשבוע וחצי תעבור ישראל לשעון חורף אך יש מי שיוצא נגד ההחלטה וקורא לה הזויה. שמעון אקהויז הפיץ ביומיים האחרונים דוא"ל לכל מכריו שקורא להם לחתום על עצומה להחרים את שעון החורף.

אקהויז נחשב לאחד מיזמי ההיי-טק המוכרים והמוערכים בישראל. הוא הקים את לומניס, שבשיאה נסחרה בשווי שוק של כמיליארד דולר, ולאחר שעזב אותה הקים את סינרון, שאף היא הגיעה לשווי של יותר ממיליארד דולר. אקזיט נוסף של אקהויז בעולם הביוטכנולוגיה הוא מכירת ונטור למדטרוניק עבור 325 מיליון דולר. עד כה 1,268 גולשים חתמו על העצומה של אקהויז.

"בלינק המצורף תמצאו עצומה שיזמתי היום בנושא ההזוי של הזזת שעון החורף בתחילת חדש ספטמבר בישראל", כתב אקהויז בעצומה שהפיץ להייטקיסטים. "ברור לי שההצעה שלי כמעט דמיונית אבל אם נצליח להביא מאות אלפי חתימות אולי נזכה למעט תשומת לב בנושא מממשלתינו היעילה. על פי החלטת ממשלת ישראל על הזזת השעון תביא מליוני אזרחים עובדים בישראל לשוב הביתה בחשיכה ולשוב בבקר לאחר שהשמש חיממה את ארצינו החמה בלאו הכי.

"שעון החורף מקצר את זמן האיכות של הורים עם ילדיהם, מגביר את הסיכון לתאונות דרכים בגלל נהיגה נוספת בשעות החשיכה, מעוות את השעון המקומי לעומת השעונים באירופה וביתר העולם ועולה למשק הישראלי מאות מיליוני שקלים", הוסיף.

אזור זמן חילוני

"הסיבה היחידה לאכיפת שעון החורף היא לקצר כביכול את זמן הצום של המיעוט החרדי ביום כיפור. אפילו תירוץ עלוב זה מעוות לחלוטין כיוון שהצום נמשך בכל מקרה 25 שעות והזזת השעון רק מעבירה אותו לשעות חמות יותר לצמים ולמתפללים", כתב אקהויז. "כיוון שממשלתינו המפוארת לא מסוגלת לבטל את רוע הגזירה הננו קוראים לאזרחי המדינה להתעלם מהזזת השעון ולהמשיך לפעול לפי שעון הקיץ עד סוף חדש אוקטובר. בתי ספר, עסקים, מוסדות ציבור , משפחות וכל גוף אחר אנא המשיכו לנהוג כאילו השעון לא הוזז. התעלמו מהזזת השעון ואולי סוף סוף יבינו נבחרינו שהם עובדים בשבילינו ולא אנחנו בשבילם", כך כתב אקהויז.

בדוא"ל שהעביר אקהויז בעקבות פניית themarker אמר, "יזמתי את העצומה כי הנושא מרגיז אותי. אני שומר מסורת וצם ומתפלל באדיקות ביום כיפור. אני ממש לא מצפה לקדם שום דבר חוץ מהעניין עצמו".

הבלוג חורים ברשת מדווח במקביל על תופעה חדשה: עצומות וקבוצות שנוצרו בפייסבוק שנאבקות כנגד שעון החורף. המוסיקאי נועם פלד מציע ברשת החברתית פייסבוק לשמור על זמן ישראלי חילוני ולא לעבור לשעון חורף. פלד כותב בפייסבוק: "חברים, בין אם אתם שכירים, עצמאים, בעלי עסקים פרטיים, בעלי חברות ציבוריות, מנהלים בדרגים שונים בגופים פרטיים או ציבוריים שונים - או סתם אנשים אכפתיים ובעלי מצפון - אתם מוזמנים להשתתף במהפכה השקטה, המהפכה הראשונה בהיסטוריה שלא רק שאיננה דורשת מאמץ, אלא למעשה דורשת מכם פחות מאמץ מזה שצריכים להשקיע אלו שיחליטו לא להצטרף אליה".

"ממשלת ישראל החליטה שב-12 בספטמבר הציבור הישראלי "ייאלץ" להזיז את השעון אחורה ולהיכנס לתרדמת חורף, שמשמעותה יותר תאונות דרכים, יותר זיהום אוויר ומאות מיליוני שקלים מכספי המיסים שלנו שייזרקו לפח בגלל תכתיבים של ציבור שממילא כמעט ולא משלם מיסים", כתב פלד.

"כל שאנחנו מבקשים מכם הוא דבר פשוט וקל: ב-12 בספטמבר פשוט אל תזיזו כלום בשעונים שלכם. עד שיגיע החורף, אנחנו מכריזים בזאת על אזור זמן חדש: ist = israeli secular timezone גם אם אתם שכירים זוטרים במקום עבודה גדול, כשם שעובד דתי יכול לומר למנהלים שלו שאמונתו מכתיבה אילוץ מסויים, גם אתם יכולים לומר למנהלים שלכם שאמונתכם מכתיבה אילוץ זמן שכזה עד סוף אוקטובר". הקבוצה של נועם פלד אינה היחידה בפייסבוק שקוראת שלא לעבור לשעון חורף. דן סלייפר הקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully