וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן המלך ואני

דנה מלמד

13.8.2010 / 0:04

שרימפס צרובים על מחבת, פטוצ'יני עם צדפות וונגולי וטורטיה עם אנטרקוט קצוץ. בן מחרובסקי מתארח אצל דנה מלמד

בן מחרובסקי, בעלי Pier 23 בנמל תל אביב.

בן מחרובסקי. נמרוד סונדרס
בן מחרובסקי/נמרוד סונדרס

לא שמעתי עליו עד אותו יום. כמובן שעל 'מול ים', המסעדה של אבא שלו, שמעתי רבות וטובות, אבל מעולם לא ביקרתי שם. בתור אחת שלא ממש מיודדת עם פירות ים, הסיכוי שדרכינו תצטלבנה היה די אפסי. לפני שהתקשרתי אליו, שאלתי את מי שחיברה בינינו: "אבל תגידי, הוא איש חביב? את חושבת שיהיה נחמד איתו?" היא היתה די בהלם מהשאלה. אחרי שהתאוששה מהעובדה שאני לא מכירה אותו, היא ענתה בביטחון מלא ש"הוא הכי נחמד בארץ" וש"אין דברים כאלה". עכשיו, כשאנחנו כבר אחרי המפגש, אני חושבת שזאת בדיוק השורה שהייתי משתמשת בה כדי לתאר אותו. פשוט ככה.

בן מחרובסקי. נמרוד סונדרס
בן מחרובסקי/נמרוד סונדרס

הוא הגיע אליי בהתראה ממש קצרה, מהיום למחרתיים. כבר בשיחת הטלפון, יכולתי לשמוע את החיוך שלו. שאלתי אותו אם הוא הציץ בטורים קודמים, כדי להבין לאן הוא מכניס את עצמו ושזה אכן מתאים לו. הוא הודה שלא ממש ושהוא גם לא מתכוון להכין שיעורי בית לפני שהוא בא. הוא פשוט מגיע בכיף, בקלילות, ככה ספונטני, בלי לחשוב יותר מדי.

כששאלתי מה מבשלים, הוא אמר "דבר ראשון, פסטה פירות ים". שוב, נאלצתי לגמגם שאני לא ממש בעניין פירות שבאים מהים. בן לא התרגש מהתשובה שלי והודיע לי שזה בכלל בשבילו, המנה הזאת, כי בטח הוא יהיה רעב כשיגיע. "ומה עוד?" תהיתי. "טורטיה קבביה, יין טוב ועוד כל מיני דברים, לא יודע מה... נראה מה אני אביא ונזרום עם מה שיש".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בן מחרובסקי. נמרוד סונדרס
בן מחרובסקי/נמרוד סונדרס

כשירדתי למטה לעזור לו עם הדברים, יכולתי לראות כבר מרחוק את החיוך הענק שלו. הוא עמד שם ליד המכונית, בחמסין, עם פנים קורנות. על גג המכונית המתין מגש נירוסטה ענק עמוס בעשבי תיבול וירקות, ארגז קלקר מסתורי ובקבוקי יין צוננים.

יחד פרקנו את הסחורה, שזה בעצם להניח את המגש על השולחן, לדחוף את ארגז הקלקר למקרר ולמלא את הכוסות ביין שהביא. כשאני טועמת את השלוק הראשון מהיין אני מניחה את יד שמאל על הלב והדבר היחיד שאני יכולה לומר זה: "שיואו! מה זה הדבר הזה?" תשמעו, לא טעמתי משקה כזה בחיים שלי. זה לא דומה לשום דבר. זה נראה כמו יין, אבל מריח כמו גויאבה וטעים כמו משקה אלים. מייד הבנתי למה הוא הודיע לי בשיחת הטלפון בכזו נחישות "את היין אני מביא. אני איש יין".

דנה מלמד מארחת את בן מחרובסקי. נמרוד סונדרס
דנה מלמד מארחת את בן מחרובסקי/נמרוד סונדרס

"אז מי אתה, בעצם?" אני שואלת אותו קצת במבוכה אחרי שהורדתי את היין בשלוק אחד, כאילו היה מיץ. בתור בן של מסעדן על, מהסוג שמגיע עד סוף העולם כדי להביא פרודוקטים איכותיים ונדירים לתפריט שלו, יש לבן עבר קולינרי מפואר. בבית אכלו ושתו טוב וסיורים קולינריים חובקי עולם היו חלק משגרת הילדות שלו. הוא גדל על הדלפק של מסעדת 'מי ומי', שהיתה בבעלות אביו, ובגיל 18 עבר לשוטט בין הסירים של 'מול ים', כשהוא חשוף לחומרי גלם עיליים. בן מספר ששלום, אביו, ניסה תמיד להרחיק אותו מהמקצוע והתחנן שמה שלא יהיה, רק שלא יישאב גם הוא למטבח. לא הלך לו. בן אמנם למד מנהל עסקים והנדסת מידע, אבל התשוקה לאוכל ויין גברה על הכל, וכיום הוא בעליה הגאים של פיר 23, מסעדת פאסט פוד גורמה בנמל תל אביב. פירות ים זה אצלו בדם, כמו שאומרים.

צדפות וונגולי. נמרוד סונדרס
צדפות וונגולי/נמרוד סונדרס
צדפות וונגולי. נמרוד סונדרס
צדפות וונגולי/נמרוד סונדרס

אני נאלצת לקטוע את השיחה שלנו, כי אחרי 2 כוסות יין ששאבתי ממש מהר בחום הזה, על בטן ריקה, אני מוכרחה לאכול, דחוף. גם בן בכלל לא מתנגד וגם נמרוד הצלם, שנראה די מסוחרר בעצמו מהיין הממזר הזה, שמתחזה לנקטר ומטפס לראש בלי שמרגישים. בסיר כבר מתבשל הפטוצ'יני המשובח שהביא וזה הזמן לחשוף את מה או את מי שנמצא בארגז הקלקר. בן עורך בינינו הכרות: נעים מאד, צדפות וונגולי ושרימפס קריסטל בלאק טייגר. “נעים מאד... אני דנה, די חלשה בכל מה שקשור לאוצרות מהים" אני חושבת לעצמי אבל בעצם, הוונגולי והקריסטל... המילים האלה פתאום מעוררות אותי. זה נשמע כמו משהו משובח במיוחד, מה גם שאני רעבה נורא ובעורקים שלי זורם יין, בדיוק אותו אחד שכרגע מצטמצם על האש והריח שלו פשוט מטריף אותי לגמרי.

.

דנה מלמד מארחת את בן מחרובסקי. נמרוד סונדרס
דנה מלמד מארחת את בן מחרובסקי/נמרוד סונדרס

דקות ספורות והצלחות שלנו עמוסות בערימת פטוצ'יני מפוארת. לי, אני בוחרת את זו עם המעט וונגולי כי זה נראה לי בזבוז להעמיס אותן למישהו שלא יודע להעריך אוצרות ים. אבל אחרי שאני שולקת אחת ועוד אחת, אני מבינה שהאורח שלי בפירוש גרם למהפך. זה כל כך טעים לי שאני לא מתביישת לשלוח יד לצלחת של האורח ושל הצלם כדי לגנוב משם עוד כמה צדפות נהדרות כאלה, לפני שהן מתחסלות.

המנה הבאה שלנו אמורה להיות טורטיה קבביה, כך סוכם. בעודי קוצצת פטרוזיליה למנה הזאת, בן נראה די מודאג מהאופן המשונה שבו אני קוצצת ומביע חשש לאצבעות שלי. אני מסבירה לו שאין מה לדאוג ושיש לי ניסיון (טוב, וקצת נטייה להשוויץ). בלי שאני מרגישה, הוא גונב לי קצת פטרוזיליה וזורק למחבת של השרימפס, שבכלל לא הבחנתי שהוא מתעסק איתם. עולה משם ארומה מופלאה של יין, לא פחות מזו של המנה הקודמת. דקה, וזה מוכן. שוב, זה טעים בטירוף ואנחנו יורדים על המנה בעמידה במטבח. עם הידיים, כמו חוראנים. כמו שאני אוהבת.

דנה מלמד מארחת את בן מחרובסקי. נמרוד סונדרס
דנה מלמד מארחת את בן מחרובסקי/נמרוד סונדרס

אז עכשיו באמת אפשר להכין את ה"טורטיה קבביה" שלו. אני מכינה טחינה והוא בינתיים זורק למחבת בצל, כמון וכל מה שנראה לו מתאים מתוך השפע שעל השולחן. בן כל הזמן מחייך, אפילו שחם, אפילו שזרקתי לו את לב העגבנייה שסינן במיוחד לקבביה שלו (חשבתי שזורקים את מה שנשאר במסננת ומשאירים את מה שעבר. טעיתי). זה ממש נעים להיות עם כזה בנאדם מבסוט. נראה כאילו הוא מאושר כל הזמן ולא משנה מה. שאלוהים יברך אותו. מעבר ליין הנפלא שהביא והאוכל המופלא שהכין, הוא הביא עמו כאלה ויברציות נהדרות וכזה מצב רוח טוב, שלא נותר אלא להיות שמחים ומבסוטים עד הגג.

פירות ים בגריל. נמרוד סונדרס
פירות ים בגריל/נמרוד סונדרס
פירות ים בגריל. נמרוד סונדרס
פירות ים בגריל/נמרוד סונדרס

שרימפס צרובים על מחבת גריל עם יין לבן

החומרים ל-4 סועדים:
20 שרימפס מסוג קריסטל בלאק טייגר - טריים, נקיים וקלופים, עם זנב בלבד
כפית מלח גס
כפית פלפל אנגלי טחון דק
כף שמן זית איכותי
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
חצי כוס יין לבן

אופן הכנה:
1. מורחים את שמן הזית על מחבת גריל ומלהיטים אותה.

2. מניחים את השרימפס על המחבת הלוהטת, בוזקים מלח ופלפל וצורבים כדקה מכל צד.
מוסיפים פטרוזיליה ויין לבן וצולים למשך דקה נוספת.

3. מורידים מהאש, מניחים את השרימפס על צלחת הגשה ומוזגים עליהם את רוטב היין הלבן.

צדפות וונגולי. נמרוד סונדרס
צדפות וונגולי/נמרוד סונדרס

פטוצ'יני עם צדפות וונגולי, פטריות פורצ'יני וזוקיני

החומרים ל-4 סועדים:
500 גרם פסטה איכותית מסוג פטוצ'יני

לרוטב הוונגולי:
100 גרם חמאה
קילו צדפות וונגולי
חצי כוס יין לבן
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
200 גרם זוקיני פרוס לרצועות
200 גרם פטריות פורצ'יני חתוכות גס

אופן ההכנה:
1. מחממים מחבת לחום גבוה ומוסיפים חמאה.

2. כשהחמאה נמסה, מוסיפים את הזוקיני ואת הפורצ'יני ומקפיצים כ-2 דקות, עד להשחמה.
מוסיפים את צדפות הוונגולי ומערבבים.

3. כעבור חצי דקה, מוסיפים את היין הלבן ומבשלים למשך 3-2 דקות נוספות, עד לפתיחה מלאה של כל הצדפות.

4. במקביל, בציר מים רותחים מבשלים את הפסטה עם מעט שמן זית ומלח למשך 7-5 דקות.

5. כשהפסטה מוכנה מוסיפים אותה לציר הוונגולי, הפורצ'יני והזוקיני. מחממים את הפסטה והרוטב יחד כחצי דקה, מוסיפים את הפטרוזיליה ומערבבים. מגישים מייד.

טורטיה קבבייה. נמרוד סונדרס
טורטיה קבבייה/נמרוד סונדרס

טורטיה קבבייה

החומרים ל-6 סועדים:
6 טורטיות איכותיות

למילוי:
1 ק"ג בשר אנטרקוט טחון
4 עגבניות טריות
2 בצלים סגולים קצוצים
כף צנוברים קלויים
צרור עלי פטרוזיליה
כפית סומק
2 כפיות שמן זית
כפית מלח ים
מלח, פלפל שחור
כפית כמון

אופן ההכנה:
1. מכינים את הסלסה: חותכים את העגבניות לקוביות קטנות ומתבלים בשמן זית, כמון, מלח ופלפל.

2. מתבלים את הבצל והפטרוזיליה בשמן זית, סומאק ומלח ים.

3. בקערה נפרדת, מערבבים את הבשר והצנוברים ומתבלים במלח ופלפל.

4. מחממים מעט שמן זית במחבת. מטגנים את הבשר כ-2 דקות, עד לדרגת עשייה מידיום. במקביל, מחממים את הטורטיה קלות על להבה גלויה.

5. אופן ההגשה: שמים סלסת עגבניות ובצל מתובל על כל טורטיה. מניחים מעל את הבשר ומגלגלים לרול.

דנה מלמד מארחת את בן מחרובסקי. נמרוד סונדרס
דנה מלמד מארחת את בן מחרובסקי/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully