וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשר מלך השמיים

31.7.2010 / 0:29

החדשות האחרונות על השריפה בגמלא העלו שוב לסדר היום את נושא הנשרים, כעוף דורס בסכנת הכחדה הדורש התערבות וטיפול מיוחדים על מנת שלא יעלם משמי ארצנו

הנשר, שעשה רושם כביר על הקדמונים (ואף מוזכר במקרא 28 פעמים), הוא יצור חברתי המקנן במושבות. בכדי לחפש את מזונו הוא עשוי לעבור עשרות ומאות ק"מ ביום. בגלל משקלו הרב (7-8 ק"ג) הוא נאלץ להשתמש בזרמי אוויר כדי לדאות, מבלי לנפנף בכנפיו. כיום מצויים הנשרים בישראל בסכנת הכחדה בשל ציד, התחשמלות מקווי מתח גבוה, פיתוח אורבני, הפרעות ממטוסים ובעיקר הרעלות הנובעות משימוש לא חוקי בחומרי הדברה לחקלאות.

נשר בדרום אפריקה. AP
חיה חזקה שעומדת בסכנת הכחדה/AP

שמורת גמלא ידועה, בין השאר, בזכות ריכוז גדול יחסית של עופות דורסים המאכלסים אותה, ובראשם – הנשרים. לעת בוקר הם נוסקים, ובשעות אחר הצהריים הם שבים אל קיניהם, במעוף שנראה כאילו כמעט נוגע בראשם של המטיילים. ניתן להביט מקרוב בקיניהם של הנשרים. זאת בזכות מערכת טלוויזיה במעגל סגור שהותקנה לפני כמה שנים במצפור שבאתר, ומאפשרת תצפית ישירה, בזמן אמת, בעופות המיוחדים הללו.

גמלא. דורון ניסים
נשר בשמורת גמלא/דורון ניסים

פעולות נוספות נעשות על מנת לשמר את הנשרים ולהצילם מסכנת הכחדה: בשמורת טבע חי בר כרמל ישנו גרעין רביה של נשרים הדגלים בשמורה תוך פיקוח והשגחה מתמדת. בהגיעם לבגרות הם מסומנים בטבעת ומושבים אל הטבע. כך ניתן לעקוב אחריהם ולראות אלו סכנות אורבות להם וכיצד ניתן לגבור עליהן.

רוצים לראות איך זה קורה באמת?

לפרוש כנפיים עם מלך העופות
סיור ייחודי בשמורת חי בר כרמל, המספק הצצה נדירה אל פרוייקט הצלת אוכלוסיית הנשרים בצפון. בואו להכיר את סיפורו של הנשר –משלב הביצה ועד לגוזל, דרך האקלום ועד לשחרורו לטבע במצוקי הכרמל. בסוף הסיור יבוצע שחרור של נשר לטבע, וכן טיבוע וסימון במידת הצורך.
היכן: חי בר כרמל
יש להירשם מראש ב"כוכבית בטבע" - 3639*, לכשיתבצע שחרור נודיע לכם על מועדו ותוכלו להשתתף באירוע המרגש. (בתשלום)

מפת האזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully