וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקלה בטויוטה היא הנהגים?

14.7.2010 / 9:20

הרשויות האמריקניות מפנות אצבע מאשימה כלפי נהגים על תאונות שנגרמו לכאורה בשל דוושת האצה דביקה. טויוטה חושבת אחרת

האם חלק מהמקרים בהם כלי-רכב של טויוטה האיצו בעצמם מקורם בטעות אנוש? על פי מאמר שהתפרסם אמש (שלישי) ב'וול סטריט ג'ורנל', עולה כי חלק מהאירועים בהם דיווחו נהגי טויוטה על האצה פתאומית כלל אינם קשורים לדוושת האצה פגומה. על פי דבר הפרסום עולה כי מצב המצערת בזמן התרחשות התאונה היה פתוח, כלומר לא נבע מתקלה.

המסקנה אליה הגיעו חוקרי ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA בעקבות בירור התלונות, מצביעה על האפשרות לפיה נהגים שטענו שהמכונית האיצה לבדה והיו מעורבים בתאונות דרכים, הפעילו לחץ על דוושת הגז במקום על דוושת הבלם. הן הממשל האמריקני והן בוחני הארגון מעלים עוד אבחנה, על פיה המכונית האיצה קדימה יחד עם דוושת בלם לחוצה, אך בשל תקלה משנית לא הצליח מנגנון הבלימה להאט את קצב הנסיעה.

ממצאים אלה אין בהם את החותם להסיר את האישום שרובץ מעל היצרנית היפנית שקראה השנה ל-9 מיליון כלי-רכב להגיע לתיקון בגלל דוושת האצה דביקה. טויוטה אף עמדה בפני וועדת קונגרס אמריקנית ונאלצה לשלם קנס של מעל ל-16 מיליון דולרים על הסתרת הכשלים, ואי פרסומם במועד הרלוונטי. יחד עם זאת, ראוי לציין שהחקירה עדיין נמצאת בעיצומה וטרם נחשפו כל החומרים הקשורים להאצה פתאומית בטויוטה ובלקסוס.

דובר טויוטה, בריאן ליונס, אמר לעתון האמריקני כי לא נמסרו לידיו הנתונים האחרונים ממשרד התחבורה ואין בהם שום משקל בשלב זה. "אנחנו לא יודעים כרגע במה מדובר. מניתוח שערכה טויוטה נמצאו מספר הסברים לתופעות, לרבות שטיחונים שנתקעו תחת הדוושה, תקלה אלקטרונית, דוושה דביקה, מנוע שדומם בפתאומיות ועוד". יש להדגיש כי בשלב זה, מבין מאות התלונות שהתקבלו קושרים הרשויות בארה"ב רק תאונה אחת כגורם ישיר לבעייה במכונית – השטיח במושב הנהג, זו שארעה בחודש אוגוסט האחרון ובה נהרגו שוטר ושלושה נוסעים במכונית לקסוס.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully