וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה העתירות נגד טיסות אל על לאילת

זוהר בלומנקרנץ

27.6.2010 / 20:21

בג"ץ דחה את העתירות של ארקיע, ישראייר ואל על נגד שר התחבורה בעניין הקו לאילת. שלושת שופטי בית המשפט העליון אף הטילו על העותרות לשלם שכר טרחה של 50 אלף שקל לזכותו שר התחבורה

בג"ץ דחה היום (ראשון) את שלוש העתירות שהגישו חברות התעופה ארקיע, ישראייר ואל על נגד שר התחבורה, ישראל כץ, בעניין החלטתו לאפשר לחברת אל על להפעיל קו טיסות פנים ארצי חדש לאילת. שלושת שופטי בית המשפט העליון, גרוניס, חיות והנדל, אף הטילו על כל אחת משלוש העותרות לשלם שכר טרחה בסך 50 אלף שקל, לזכותו של שר התחבורה.

ארקיע וישראייר יצאו בעתירותיהן נגד עצם החלטת שר התחבורה לאפשר לחברת אל על להפעיל טיסות סדירות בקו נתב"ג-אילת ואילו חברת אל על עתרה נגד התנאים שנקבעו בהחלטת שר התחבורה בהפעלת הקו על ידה ונגד הקביעה של תקופת מבחן בת חצי שנה ליישומה.

המשמעות המעשית של ההחלטה: אל על תוכל להתחיל לבצע את טיסותיה לאילת, בתנאים המגבילים שקבע שר התחבורה, כמו לדוגמא להטיס רק עד 420 נוסעים ליום בקו ואחרי חצי שנה לבחון אם יש הצדקה להמשך הפעלת הקו על ידי חברת אל על, כדי לבחון אם אין בו כדי לפגוע בארקיע וישראייר.

בפסק דין המשתרע על פני 11 עמודים מפרטים שלושת השופטים בהרחבה את הנימוקים אשר עמדו בבסיס החלטתם.

בין היתר נקבע, כי "בהליך קבלת ההחלטה בדבר מינוי אל על כמוביל נוסף בקו הטיסות לאילת לא נפל פגם ... נוכח החשש מפני פגיעה אפשרית בישראייר ובארקיע בשל תחרות מחירים פרועה, טוב עשה שר התחבורה כאשר קבע מלכתחילה תקופת מבחן לבחינת השפעת ההחלטה על השוק. אכן, יש להבטיח, כי הרשויות הרלבנטיות יישארו עם 'אצבע על הדופק' ויבחנו את ההשפעה של כניסת אל על לשוק הטיסות לאילת באופן שיטתי ומתמשך.

"בחינת מצב הדברים בשטח תעלה מסקנות משמעותיות אף טרם חלוף תקופת המבחן שנקבעה, וניתן להניח, כי תיערך בחינה מחודשת של ההחלטה עוד לפני תום ששת החודשים. מכל מקום, סבור אני כי החלטת השר לאפשר לאל על להפעיל קווי טיסה סדירים לאילת בתנאים שנקבעו הינה החלטה הנמצאת בתחום הסבירות. לפיכך, אין עילה המצדיקה התערבות בהחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully