וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ כלכלי מיוחד יבדוק את השלכות חוק הספרים

אייל דץ

21.6.2010 / 12:51

ועדת פלד מתקרבת להגשת המלצותיה בנוגע לחוק המדובר ותיעזר במומחה שיציג את עלויותיו הצפויות. השר פלד: "ייתכן שהצעת החוק במתכונתה הנוכחית לא תשיג את מטרותיה"

השר יוסי פלד, העומד בראש צוות שרים מיוחד לבחינת חוק הסופרים, החליט למנות בימים אלו יועץ כלכלי לבחינת ההשלכות העתידיות של החוק. זאת, לקראת הגשת ההמלצות בנושא לוועדת השרים לענייני חקיקה. במכתב לחברי הועדה, ציין השר פלד כי "קיים יסוד סביר להניח כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית לא בהכרח תשיג את מטרותיה וזאת בשל קיומו של דואופול בשוק הספרים".

המומחה המקצועי יתבקש להציג בתוך מספר שבועות מסמך מדיניות המתייחס לסקירת המצב הקיים ובחינת הדינמיקה בשוק הספרים. כמו כן, יתבקש המומחה להציג המלצות וניתוח לגבי ההשלכות של צעדי מדיניות שונים שיכולה לנקוט הממשלה ושימוש באמצעים רגולטורים וחוקיים להחלשת הכוח התחרותי של הפירמות המחוברות בקשרי בעלות, כמו צומת ספרים והוצאת כנרת זמורה-ביתן. בין האופציות העומדות על הפרק: הקמת קרן לתמיכה בספרות עברית ובסופרים צעירים.

ועדת השרים בראשות השר הפלד התכנסה לראשונה בסוף חודש מרץ ואמורה להגיש את מסקנותיה בחודשיים הקרובים. הוועדה כוללת את השרים לימור לבנת, בני בגין, דניאל הרשקוביץ ויעקב מרגי. עד כה נפגשו חברי הוועדה עם מו"לים, סופרים, אנשי רוח ובכירים בתעשיית הספרות הישראלית, לשם בחינת המצב. בדיוני הוועדה, אמר השר פלד כי אינו חושש לבחון את נושא הבעלות הצולבת ואף להגיע לפתרונו על ידי חקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully