וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנזורה: "הארץ" הוזהר מפני חשיפת ענת קם

ברנז'ה

27.5.2010 / 15:52

"התרעתי בפני הארץ כי פרסום המסמכים בכתבה של בלאו יוביל לחשיפת המקור", אומרת אלוף משנה סימה ואקנין-גיל הצנזור הראשי. הארץ: הצילום לא הוביל לענת קם

שר הביטחון אהוד ברק, והרמטכ"ל גבי אשכנזי היו מעורבים בהליכי אישור פרסום כתבתו של אורי בלאו ב"הארץ" - כך אמרה היום הצנזור הראשי אלוף משנה סימה וואקנין-גיל. "אישרתי את הכתבה בניגוד לדעת כל הגורמים הממונים מרמת שר הביטחון ומטה", אמרה וואקנין-גיל בפאנל "פרשת ענת קם ואורי בלאו" בכנס חיפה לתקשורת צעירה.

ביחס לחשיפתה של ענת קם כמקור למידע הסודי אמרה וואקנין-גיל כי ייעצה למערכת "הארץ" שלא לפרסם את המסמך שהעבירה קם לבלאו כתמונה בכתבה כדי לשמור על המקור. "כחלק ממערכת היחסים שלי עם אבי זילברברג (סגן עורך "הארץ" כיום, וראש מחלקת החדשות דאז, מ. וואלה!) התרעתי בפניו שלא להשתמש במסמך כתמונה, זה לא היה במסגרת תפקידי אלא כחלק ממערכת היחסים שלי איתו".

בתגובה אמרה עו"ד טלי ליבליך ממשרד עו"ד ליבליך-מוזר המייצג את עיתון הארץ: "אם התמונה היתה מביאה לחשיפת המקור, השב"כ היה מגיע לענת קם עוד באותו היום".

19:36 עדכון לידיעה

אל"מ סימה ואקנין מבקשת להבהיר בשיחה עם וואלה!:
"באירוע המדובר, לאחר שנבדקה הכתבה ואושרה לפרסום, ולאחר שהוגשו לי המסמכים לבדיקה מהם לדעתי ניתן היה להבין מעל לכל ספק את מקור המידע, ובמסגרת מערכת היחסים בין הצנזורה לבין כלי התקשורת בארץ, ביקשתי להעביר מסר לעורך, שישקול מחדש את פרסום צילום המסמכים. באירוע לא דיברתי ישירות עם אבי זילברברג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully