וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של לבייב: מניית אפריקה צונחת

ליאור זנו

16.5.2010 / 11:48

מניית אפריקה ישראל מאבדת 8% במסגרת המסחר בבורסה בתל אביב, על רקע הסדר החוב עם בעלי האג"ח. זהו יום המסחר השלישי ברציפות לנפילה בערך המניה

מניית אפריקה ישראל רושמת יום שלישי של ירידות חדות באחד ממחזורי המסחר הגבוהים בבורסה. על רקע הסדר החוב עם בעלי האג"ח. במסגרת ההסדר מקבלים בעלי החוב כמעט 40 מיליון מניות של החברה בעבור חובם. המניה יורדת המניה כעת ב-9%, בהמשך לירידות של 10% ביום חמישי ו-5% ברביעי.

ביום חמישי האחרון הוקצו המניות לבעלי האג"ח, אך עדיין לא התקבלו בפועל על ידם. כפי שפורסם ב-TheMarker, אישרה הבורסה לגופים למכור כבר ביום חמישי את המניות שהם צפויים לקבל השבוע.

יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים: "אנחנו מדברים על התרחיש הזה כבר חודשים. מעבר לסיכון העסקי של החברה קיים לחץ גדול על המניות שמוזרמות לשוק. כרגע יש תהליך של לחץ של מוכרים, שהיה צפוי שהוא יתרחש, וייקח זמן עד שזה ייפתר והמניה תחזור לשווי משקל. אבל איפה המחיר של האיזון? אני באמת לא יודע".

בן-זאב מסביר כי קיימות שתי קבוצות גדולות של מוכרים: "הקבוצה הראשונה היא של משקיעים מוסדיים שמצאו את עצמם בוקר אחד עם הרבה מאוד מניות אפריקה ישראל. המוסדיים שקיבלו מניות במסגרת ההסדר, לא רוצים כזו חבילה גדולה, בלי קשר למה הם חושבים על המניה. על כן, הם מוכרים חלקים גדולים מתוך הפוזיציה שלהם בכדי לעמוד בשיעור האחזקה בו הם מעוניינים. יש לחץ גדול של מוכרים מהסוג הזה כבר תקופה".

"הקבוצה השניה היא קרנות גידור מישראל ומהעולם, שזיהו מצב פוטנציאלי לעשיית רווח, באמצעות קניית איגרות החוב במחיר נמוך לפני ביצוע ההסדר, קבלת נכסים אחרים תמורתן ומכירתן תמורת הרבה כסף יחסית". אומר בן-זאב ומוסיף כי "מהרגע בו קיבלו קרנות הגידור את הנכסים הן התחילו למכור אותן. כשהבורסה אפשרה למוסדיים למכור בחסר (לבצע שורט) על המניות ביום חמישי התווסף הלחץ מסוג זה".

"היום הצטרפו סוחרי יום מהציבור, שנמשכו למוקד ההתרחשות." מוסיף בן-זאב קבוצה שלישית של מוכרים. ומי קונה? "מן הצד השני קונים משקיעים פרטיים או מוסדיים שחושבים שמחיר ממוצע של 27.8 שקל מבטא לחץ של הטווח הקצר של המניה ומאמינים שאחרי שהעשן יתפוגג המניה תחזור לעלות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully