וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיה ושמה פיני גרשון

14.5.2010 / 8:38

למרות לא מעט דקות של אדישות, מכבי תל אביב רצתה לנצח ולעתים אף קפצה על כדורים אבודים. הבעיה היא בכלל מקצועית

הנטייה הראשונית אחרי הפסד שני של מכבי תל אביב לבני השרון, מיד אחרי שגברה עליה פעמיים בהפרש מצטבר של 55 נקודות, הוא לדבר על בעיית המוטיבציה של הצהובים, על העיניים האפתיות של אלן אנדרסון ועל הזריקות חסרות האחריות של דייויד בלות'נטאל. אלא שגישה כזאת עושה חסד עם פיני גרשון. גם אתמול, למרות לא מעט דקות של אדישות, שחקני מכבי רצו לנצח, חגגו אחרי סלים חשובים ולעתים אפילו קפצו על כדורים אבודים. הבעיה של מכבי היא בכלל מקצועית.

לפני הכל, כמו בסדרה מול פרטיזן בלגרד, גם הפעם היא סובלת מההחלטה חסרת התקדים לשחרר את מאצ'יי לאמפה בלי להביא מחליף. אחרי שאלכס מאריץ' העניש אותה על כך ביורוליג, היא אוכלת קש משון ג'יימס, פי.ג'יי טאקר וסם קלנסי, ומצוקתה רק מחריפה בהיעדרו של סטפון לאזמה. מכבי אמנם פוגשת את המדורגת שמינית בטבלה, אבל גם את זו שבנויה טוב יותר מכל קבוצה ישראלית אחרת לנצל את חולשותיה בצבע.

אם בשלב הזה של העונה גרשון כבר לא יכול לבצע שינויים בסגל, בהחלט אפשר היה לצפות ממנו להתקפה מעט יותר יצירתית. 28 הזריקות משלוש שמכבי לקחה אתמול - כמו במשחק הראשון - הן באחריותו הישירה. כל מה שיש למכבי להציע זה פיק-אנד-רול וניסיון לחדור לסל, בלי שום אופציה אחרת.

כשהרחבה של בני השרון נסתמת בגלל יכולת החסימה של ג'יימס - באישית או באזורית - הפיתרון היחיד הוא זריקה מחוץ לקשת. גם בהגנה גרשון לא מצא שום פיתרון להכנסת הכדור השיטתית של דן שמיר פנימה ולשליטה בקצב של רון סטיל, וספג 50 נקודות מהגבוהים של בני השרון. כשההגנה לא מתפקדת ומכבי לא משיגה סלים קלים בהתקפה המתפרצת, היא נתקעת.

אחרי ההדחה בבלגרד, אחרי המשחק הראשון וגם אתמול רמז גרשון לאי מילוי הוראות של שחקניו. אם בשלב זה של העונה הם ממרים את פיו, אולי עליו לעשות בדק בית. אם אנדרסון אינו מוכן לדבר על יחסיו עם המאמן, יניב גרין לא חושש לספר על תחושותיו הקשות ועוזר המאמן כבר עם רגל אחת מחוץ למועדון, אולי בכל זאת למכבי יש בעיה מנטלית. לבעיה הזאת יש כתובת אחת: האיש שניצח את מכבי בפעם האחרונה שהגיעה למשחק חמישי, לפני 17 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully