וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: חרם ברשות על מוצרים מההתנחלויות

אורה קורן

27.4.2010 / 13:30

יו"ר הרשות אבו מאזן, חתם על הצו ובכך הפך את החרם לרשמי. מפירי הצו ייקנסו והמוצרים שיימצאו ברשותם יוחרמו. יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש: "מקווה שיחזרו בהם"

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) חתם אתמול על צו להחרמת מוצרים המיוצרים בהתנחלויות ונמכרים בשטחי הרשות הפלשתינית. מפירי הצו ייקנסו והמוצרים שיימצאו ברשותם יוחרמו.

הצו הוא חלק ממאבק מדיני פלשתיני להחרמת ההתנחלויות על ידי מדינות ברחבי העולם, במטרה לקדם הקמת מדינה פלסטינית על כל השטח שנכבש ב-1967. באחרונה אישר שר הכלכלה הפלסטיני, חסן אבו ליבדה בשיחה עם TheMarker, כי הפלשתינים מחרימים מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, אולם לא מוצרים המיוצרים בישראל.

בתגובה אמר היום נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, כי הוא מקווה שהפלשתינים יחזרו בהם כדי לא לגרור את ישראל לחרם על מוצרים פלשתינים.

"עתיד השטחים ייקבע סביב שולחן המשא ומתן - אין מקום לערב פוליטיקה בכלכלה, יש להצטער על החלטה זו וכולי תקווה שהיא תשונה בהקדם, כדי שלא נגיע למצב בו מדינת ישראל תצטרך לנקוט צעדים דומים מול מוצרי הרשות הפלסטינית", אמר ברוש.

לדבריו, "במשך שנים ארוכות קיים שיתוף פעולה בין המגזר העסקי בישראל לבין המגזר העסקי הפלסטיני, מתוך כוונה לפתח את הכלכלה הפלסטינית והישראלית ולספק תעסוקה כבסיס לתהליך השלום. הצו הנשיאותי עליו חתם אתמול אבו מאזן, משיג אפקט הפוך - בראש ובראשונה, הוא פוגע בכלכלה הפלסטינית, פוגע בתעסוקת עובדים פלסטינים וישראלים ופוגע במפעלים ישראלים. מהלך זה פוגע בכלכלה הפלסטינית ובפעילות של מדינות העולם, והמגזר העסקי בישראל לסייע לכלכלה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully