וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבעלות הצולבת בשוק הספרים מטרידה"

עינב שיף

26.4.2010 / 17:54

השר פלד, העומד בראש הוועדה לבחינת חוק הספרים, מסיר את הכפפות מול אחת הבעיות הבוערות של שוק הספרים: "עלינו להגן על התרבות", אמר פלד, שלא פסל חקיקה בנושא

לאחר ישיבה נוספת של ועדת השרים המיוחדת בנושא חוק הספרים שנערכה היום (שני), הודיע השר יוסי פלד כי הוועדה תרד לשורש נושא הבעלות הצולבת בשוק – זאת למרות שהנושא נעדר מהצעת החוק שהגישה שרת התרבות לבנת לפני מספר חודשים. בישיבה, שנערכה בנוכחות השרים לבנת, דניאל הרשקוביץ, מיכאל איתן וסגן השר יצחק כהן, סקר פלד את הפגישות שערך בנושא ואמר כי "קיימת בעיה בהצגת נתונים מסודרים בנוגע לשוק הספרים בישראל".

"האינטרס הציבורי מחייב התערבות בנושא הבעלות הצולבת וזאת בנוסף לאיתור מנגנונים להגנה על הסופרים", הוסיף פלד. "נושא הבעלות הצולבת, מו"לים שהם גם בעלי חנויות, הינו מטריד ועלינו לבחון את הדרכים להתערבות בנושא זה, אולי באמצעות חקיקה, בכדי להגן מצד אחד על הסופרים והמו"לים ומצד שני על הצרכנים".

פלד ציין בישיבה כי בשנת 2001 נרשמה עליה במכירת ספרים ולאחר מכן נרשמה ירידה במכירות. בשנת 2003 שוב נרשמה עליה במכירות, אולם לדברי השר, "למעשה אין נתונים לגבי מה שקרה בין השנים 2001 לשנת 2003, ואין דרך לבחון את התהליך שהתרחש בין השנים הללו".

"עלינו להגן על התרבות, שהיא ערך עליון שאינו נמדד בכסף", הוסיף פלד, "ועלינו לבחון את כל האפשרויות למציאת פתרונות ישימים עבור שני הצדדים, שיגנו על ערך זה, לרבות הגנה על הסופרים, העמדה כי השוק מתנהל באופן תקין ואיננו זקוק להתערבות, איננה מקובלת עלי".

"אני שמח שהשר יוסי פלד, שמוביל את ועדת השרים המיוחדת, הכיר בבעיות הקשות השוררות בענף הספרים בישראל, וחותר לפתרונות שיחזקו את התרבות ואת היצירה הספרותית ברוח הצעת החוק", אמר בתגובה חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), יוזם חוק הספרים. "אין ספק שהבעלות הצולבת היא אחד הכשלים המרכזיים ביותר בענף הספרים היום".

זוהי הישיבה השניה של הוועדה בראשות השר פלד, שהוקמה לאחר הדיון בחוק בוועדת השרים לענייני חקיקה. הוועדה תתכנס לישיבה אחרונה בזמן הקרוב, ובה ייבחנו פתרונות אפשריים שיאפשרו את העברת החוק בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully