וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: נבדוק את כל רכבי הפנאי

15.4.2010 / 14:40

טויוטה תבצע סדרת בדיקות מקיפות לרכבי הפנאי לאור פרסומיו של מגזין 'קונסיומר ריפורטס' שהגדיר את לקסוס GX460 כמסוכן

פחות מיומיים לאחר שמגזין 'קונסיומר ריפורטס' פרסם כי ללקסוס GX460 בעית יציבות על הכביש, יוצאת טויוטה בהוראה לחטיבת המשנה לעצור את מכירות הדגם הנ"ל. ברקע תחל היצרנית היפנית להפעיל מבחני-בטיחות אוטונומיים לכל המכוניות בקבוצת הפנאי על מנת לפתור את התקלה ולשלול תופעות בטיחותיות מסוכנות נוספות.

מסתמן כי טויוטה תשיב חלק מהדגמים למרכזי השירות לניתוח מידע, כך מוסרת דוברת החברה. אולם, מאחר ואין תקלה טכנולוגית מפורטת, לא ניתן בשלב זה להוציא קריאת תיקון גלובלי לכל המכוניות. "כל עוד לא אתרנו מה לא בסדר עם הרכב, אי אפשר לקרוא לאנשים לבוא למוסכים. זה עדיין מוקדם לדבר על קריאת תיקון בשלב כזה", כך הדוברת.

המגזין האמריקני טען בדבר הפרסום כי הלקסוס GX460 מסוכן למשתמש, מאחר וכשל להפעיל את מערכת בקרת היציבות באחד ממבחני ההתחמקות האקטיביים שערך הירחון הצרכני. כל מכירותיו של הלקסוס GX460 הושעו עד להודעה חדשה, לרבות בארה"ב שם המגזין הכתיר אותו "אינו מומלץ לרכישה". לקסוס הייתה ימים ספורים לפני השקתו הרשמית בתערוכת הרכב בבייג'ינג.

הודעתה של טויוטה אינה באה בהפתעה גדולה. כל רכבי הפנאי ביצרנית חולקים מכללים כאלו או אחרים עם בני-המשפחה. ה-GX460 משתף לא מעט עם הלנד-קרוזר החדש. עוד מהקבוצה הנבחנת נראה את הטויוטה RAV4 מנסה להתחמק ממכשולים ואולי עוד מספר טנדרים עממים.

בהיבט התדמיתי ספגה השנה טויוטה מכה כאובת למוניטין האמינות המפורסם שלה. במהלך החודשים האחרונים קראה לכתשעה מיליון כלי-רכב לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה. נוסף על כל זה עומדת היפנית בפני כפל-קנס הנאמד בלמעלה מ-17 מיליון דולרים מטעם הממשל האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully