וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ברכה נפגע בחברון: "נתניהו מבעיר אש"

יהושע בריינר, ניר יהב ופנחס וולף

25.2.2010 / 15:40

על רקע הכרזת הממשלה להכליל את מערת המכפלה כאתר מורשת יהודית, מתעמתים פלסטינים בחברון עם כוחות הביטחון. יו"ר חד"ש נפגע משאיפת גז במהלך העימותים: "נתניהו דוחף לפיצוץ"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל, קריינות: רועי כ"ץ)

ארבעה ימים לאחר הכרזת הממשלה על מערת המכפלה כאתר מורשת לאומי, הרוחות בחברון לא נרגעות. במהלך היום (חמישי) מתעמתים פלסטינים עם כוחות הביטחון בעיר. בנוסף מצויין היום בחברון יום השנה ה-16 לטבח מערת המכפלה שבוצע על ידי ברוך גולדשטיין. בחברון מתקיים היום מספר תהלוכות זיכרון.

יו"ר חד"ש חבר הכנסת מוחמד ברכה נפגע משאיפת גז, שלטענתו חיילי צה"ל זרקו לעברו בהפגנה בחברון. הוא טופל במקום ע"י צוותים רפואיים ולא נזקק לטיפול נוסף. ברכה אמר בתגובה למעשה: "נתניהו מתמחה בהבערת אש ומחזיר את הגלגל לאחור. הוא חוזר על כל מה שעשה בקדנציה הראשונה שלו. ממשלת נתניהו-ברק דוחפת לפיצוץ כדי להכשיל כל סיכוי לפתרון באזור".

עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים בחברון. רויטרס
"ממשלת נתניהו-ברק דוחפת לפיצוץ כדי להכשיל כל סיכוי לפתרון באזור"/רויטרס

בצהריים יידו פלסטינים אבנים לעבר עמדות של צה"ל ומג"ב בעיר. עד כה לא דווח על נפגעים בקרב כוחות הביטחון הישראלים. בנוסף, הפלסטינים הבעירו צמיגים והשליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון שהשיבו בירי גז מדמיע. הפלסטינים דיווחו כי מספר מפגינים נפצעו באורח קל. כמו כן חסמו פלסטינים את כביש הגישה מחברון לקריית ארבע ויידו אבנים על רכב ישראלי שהגיע למקום. איש מיושבי הרכב לא נבחר.

מנגד, מתכוונים המתנחלים לקיים היום תפילה נגד הקפאת הבנייה ביישוביהם. המתנחלים מוחים נגד מה שהם מגדירים "ההשתוללות הערבית" ברחבת המערה.

עדכון ראשון: 15:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully