וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 72% מהציבור תומך בהגבלת מבצעי ההנחות על ספרים

עינב שיף

17.2.2010 / 17:36

על פי סקר שנערך בהזמנת התאחדות הוצאות הספרים בישראל, רוב מוחלט בציבור הישראלי לאחד הסעיפים המרכזיים בחוק הספרים. הממונה על ההגבלים העסקיים ממשיכה להתנגד לחוק

72% מהציבור תומכים בהטלת מגבלות על מבצעי הספרים, כך עולה מסקר שקיים מכון מחקרי הגל החדש בקרב 500 נשאלים בני 18 ומעלה. על פי הנתון, רוב גורף בציבור הישראלי תומך בכך שהנחה על ספרים תינתן רק לספרים שעברה שנה לפחות ממועד הוצאתם לאור. רק 19.4% מתנגדים להצעה זו.

"הסקר עשה דבר מאד נכון והעמיד את הנושא בפרופורציה המדויקת שלו", הסביר אמנון בן שמואל, מנכ"ל התאחדות הוצאת הספרים שמטעמה נערך הסקר . "בסך הכל מדובר על ספרים חדשים בשנה הראשונה להוצאתם, כשלאחר שעברה שנה אפשר לעשות את כל המבצעים אותם מכירים כיום ולעשות איתם מה שרוצים. מדובר רק על שנה אחת בה יוכלו לקבל תמורה הולמת על היצירה שלהם. הדגש היה על זמן מוגבל ולא כפי שמנסים המתנגדים ליצור רושם כאילו. המשאל הוכיח שיש שכשמציגים את הנושא לציבור באופן ברור – הוא תומך ללא סייג בהגבלה על ההנחות בשנה הראשונה".

הסקר הוא נדבך נוסף במאבק שמתנהל בימים אלו בתעשיית הספרות המקומית, בין רשתות השיווק להוצאות לאור סביב חוק הספרים אשר עתיד לעלות בשבוע הבא לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, לקראת הצבעה בכנסת בקריאה טרומית. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, הדיון שהיה אמור להתקיים ביום א' האחרון בוטל, בשל בקשת שר התמ"ת. עוד נודע לוואלה! תרבות כי השבוע נערכה פגישה בין הממונה על ההגבלים העסקיים המתנגדת לחוק, לבין חברי הכנסת העומדים מאחוריו. לדברי גורם המעורה בפרטים, הממונה לא השתכנעה בנושא, אולם הנושא יעלה בכל מקרה לדיון בוועדה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully