וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיט דוהרטי הועף מהבמה לאחר ששר שורה מההמנון הנאצי

עינב שיף

30.11.2009 / 15:54

המוזיקאי הבריטי בחר דווקא בהופעה במינכן כמקום הראוי לשיר בו את "דויטשלנד, דויטשלנד מעל לכל". בינתיים, הספיק הזמר להתנצל

אחרי זמן רב שלא עורר תקרית כלשהי, פיט דוהרטי חזר לעצמו. המוזיקאי הבריטי, שהיה מכור לסמים קשים ואף הסתבך בפלילים, בחר לשיר בהופעה שקיים אתמול (ראשון) במינכן שורה מתוך ההמנון הגרמני שמזוהה עם השלטון הנאצי. השורה - "Deutschland, Deutschland Uber Alles" (גרמניה, גרמניה, מעל לכל) - אמנם לא הוצאה מתוך ההמנון, אולם לא נהוג לשיר אותה מאז מלחמת העולם השנייה.

האירוע התרחש, כאמור, במהלך הופעה במינכן שהועברה בשידור חי ברדיו. לאחר הפרובוקציה, החל הקהל לשרוק בוז לעבר דוהרטי אולם הוא המשיך לשיר עד שמארגני האירוע הורידו אותו מהבמה. "רצינו להפסיק את ההופעה שלו מהר ככל האפשר", אמרו המארגנים.

דוהרטי (30) הוא אחד המוזיקאים הבולטים של העשור האחרון וזוכה בימים אלו להכרה לא מועטה בסיכומי עשור רבים. עם זאת, אופיו הבעייתי היה לאחד מסימני ההיכר שלו, כשהתקרית הנוכחית מסמלת שפל חדש.

*עדכון: מאוחר יותר התנצלה דוברת בשמו של דוהרטי על הדברים וטענה כי פיטר בסך הכל ניסה לתקשר עם אוהדיו המקומיים. "הוא לא היה מודע למחלוקת שיש סביב השורה הזו", אמרה הדוברת. "הוא מתנצל מעומק הלב אם גרם עוגמת נפש. פיטר הוא ממוצא יהודי והוא לחם נגד גזענות ופאשיזם במספר הזדמנויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully