וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי הסדר אפריקה: כל התגובות

31.10.2009 / 9:41

בבוקר שאחרי ההסכמה על הסדר החוב של "אפריקה ישראל" עושה רושם ש(כמעט) כולם מרוצים: מנהלי ההשקעות של המשקיעים המוסדיים הגדולים מגיבים

מנהל ההשקעות הראשי של הראל, אמיר הסל: "החברה מחוזקת יותר"

"הראל התעקשה שהנציגות תתמקד במטרה העיקרית - קבלת מקסימום שווי לבעלי איגרות החוב. הנציגות הצליחה במשא ומתן להגיע לשווי של החבילה הנדרשת שתינתן לבעלי האד"ח, שבאופן מיידי תהיה באזור 90 אגורות, אך מגלמת בחובה פוטנציאל להשבחת ערך משמעותית מעל ערל הפארי.

"אפריקה של יום אחרי ההסדר יוצאת לדרך חדשה כחברה הרבה יותר מחוזקת. ההסדר גם טוב עבור הבעלים של אפריקה, לב לבייב, שכן אף שהוא מדולל, שווי אחזקתו הכוללת עשוי לעלות משמעותית".

מנהל ההשקעות של כלל ביטוח, רועי יקיר: "זהו ההסדר הטוב ביותר"

"אני מרוצה מאוד מההסדר: זהו ההסדר המהיר והטוב ביותר שאפשר היה להשיג והראיה לכך היא שהוא מקובל על כל חברי הנציגות. ביום שאחרי אני מאמין שנקבל את בחזרה את כל החוב כלפינו ואולי גם יותר ואני מאמין שלאפריקה יש סיכוי מצוין להצליח בהמשך.

"בעל השליטה הוכיח שהוא מאמין בחברה והסכים להזרמה משמעותית. בתוך שלושה שבועות הגענו להסדר שמקובל על כל הצדדים, כשרק לפני חודש היו לא מעט אנשים שחשבו שייקח שנתיים להגיע להסדר".

עורך דין ליפא מאיר, המייצג את הנציגות: "קיבלנו החזר מלא"

"מדובר בהסדר שהוא בראש ובראשונה לטובת בעלי האג"ח שמקבלים החזר מלא של החוב, ובמקביל, החברה מקבלת מבנה של חוב שמאפשר לה לפעולת לפתח את הפרויקטים בישראל ובחו"ל ולשגשג מחדש.

"בהתאם לכך וכפי שדרשנו מתחילת המשא ומתן, בעל המניות יזרים 750 מיליון שקל לחברה כצעד של הבעת אמון באפריקה ישראל ובעתידה".

מנהל ההשקעות הראשי של מנורה, יוני טל: "הסדר מצויין לכולם"

"ההסדר מחזק את אפריקה כי הוא מגדיל את ההון שלה, שכן חלק מהחוב הומר למניות ולכן מצבת ההתחייבויות ירדה. החוב של אפריקה נפרס כך שיש לחברה אוויר לנשימה שיאפשר לה לפתח נכסים. מצד שני, ההסדר משרת היטב את בעלי החוב מכיוון שהם לא ספגו תספורת. חלק מהחוב הומר למניות במחיר נמוך משווי השוק ובעל השליטה הזרים כסף, שזה משהו שכל המוסדיים רצו בו. מדובר בהסדר טוב לבעל השליטה שנשאר בעל השליטה ולמשקיעים המוסדיים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מנכ"ל אפריקה איזי כהן: "הזדמנות לחזור לליבת הפעילות"

"הנהלת החברה תנצל את ההזדמנות שההסדר יוצר ותתרכז מעתה בעשייה עסקית, שמטרתה הצפת ערך לפעילות ונכסים תוך, העלאת שווי הקבוצה וזאת, מבלי שתהיה מוטרדת ברמה יומיומית בלחצי שירות החוב.

"מיקוד בעשייה העסקית מתאפשר הודות להקטנת נטל החוב, שמציע ההסדר המוצע. הקטנה זו מקורה בהסבת החוב למניות בחברת האם ובחברות הבנות באופן, המאפשר לאפריקה ישראל לעמוד בהתחייבויותיה בצורה טובה ולשפר את הוצאות המימון השנתיות שלה".

לדברי כהן מאפשר ההסדר לאפריקה ישראל לארגן את החוב הנותר במסגרות של חוב ארוך וקצר, שלכל אחד מקורות בהתאמה: החוב הקצר ישורת כנגד מימוש נכסים במשך 24 חודשים, והחוב הארוך פרוס לתקופה ארוכה של כ-16 שנה. כאשר מקורותיו מתבססים על תוכנית קונסטרוקטיבית של תזרימי הכנסות.

"במסגרת ההסדר חיזקה אפריקה ישראל את מבנה ההון שלה משמעותית, הן על ידי מחיקת חלק מהחוב על ידי הסבתו למניות, והן על ידי הזרמה של בעל השליטה ומתן אפשרות במקביל לציבור להשתתף בהנפקת זכויות לציבור. ההסדר התאפשר הודות לאמון של בעל המניות המרכזי בחברה ובהנהלתה, וביכולתם להשביח את נכסיה ופעילותיה בארץ ובעולם.

"מה שהכי חשוב הוא שהסכם זה לא מגלם ויתור ולו על שקל אחד כשבנוסף לכך הושגה הזרמה משמעותית על ידי בעל השליטה לב לבייב", ציין בכיר בנציגות האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully