וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פנאן: נבדק חשד להלבנת הון

28.10.2009 / 9:20

פרשת פנאן: ברשות המסים מאשרים כי "נבדק חשד לפיו כספים הולבנו", דבר המהווה עבירה פלילית. רגב פנאן נחקר ברשות המסים

תאגיד כאן

פרשת מוני פנאן הולכת ומסתעפת. לאחר שאתמול (שלישי) תושאל עודד קטש במשרדי רשות המסים, בימים הקרובים, לאחר חזרת מכבי תל אביב מהמשחק בספרד, יוזמנו עובדים נוספים מהמועדון לחקירה במטרה למצוא תשתית ראייתית שתאפשר פתיחה בהליך חקירה.

למרות זאת, גורמים ברשות המסים סיפרו הבוקר כי הם שוקלים לערב את הרשות לאיסור הלבנת הון, במטרה לבדוק האם, במסגרת הפרשה, כספים הולבנו. "במסגרת הפעולות שאנו נוקטים, נבדק גם החשד לפיו כספים שהעביר פנאן או שהועברו אליו היו מיועדים להלבנה. בכל מקרה, לא נוכל לפעול מבלי לערב את הגורם המוסמך לכך, הוא הרשות לאיסור הלבנת הון".

כידוע, הלבנת הון נחשבת לעבירה פלילית. היא מתייחסת לפעולה שמטרתה להסתיר את זהות המקור והיעד של הכסף, או להסתיר תשואה מעסקאות, במטרה להפוך "הון שחור" לכסף "לבן", כלומר חוקי. אחת השיטות הידועות היא הקמת חברות קש או גורם ביניים שמפקיד כספים בחשבונו ומחזיר אותם באמצעות המחאה תמורת עמלה.

היום לראשונה תושאל בן משפחת פנאן בפרשה, כשרגב פנאן זומן לחקירה על ידי רשות המסים ונחקר. שחקנים נוספים שעשויים להיחקר בימים הקרובים הם דרק שארפ ושחקן העבר וילי סימס.

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, הגיבה היום במליאת הכנסת על הפרשה: "הולכים ונחשפים דברים מטרידים מאוד. יש שמועות, יש האשמות ויש טענות. צריך לפעול גם בתחום האתי ונעשה זאת. יש בכוונתי לפעול בתחום הסמכויות שלי. בתחום הטריטוריה שלי. זאת לא ללא בדיקות, אלא בזהירות רבה. אני מקווה שהספורט הישראלי יידע ימים טובים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully