וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סינמטק י-ם לעובדים: "השתתפותכם בפסטיבל חשובה"

6.7.2009 / 21:14

בתגובה לעצומת אנשי הקולנוע פונה אילן דה פריס לעובדיו בבקשה להמשיך ולעבוד בעת קיומו של פסטיבל ירושלים

בעקבות פרסום הידיעה בוואלה! תרבות בנוגע לעצומת אנשי הקולנוע, התומכים בועד עובדי סינמטק בי-ם במאבקם על תנאי עבודה הוגנים, הגיב מנכ"ל הסינמטק במכתב לעובדים ולתומכים בהם, בו הוא קורא לכולם להמשיך את העבודה על פסטיבל הקולנוע הבינלאומי שייפתח בסוף השבוע, ולהמתין לפיתרון שיסופק על ידי הנהלת הסינמטק.

הנה המכתב המלא, כפי שהועבר לוואלה!:

"לכבוד יוצרי ומפיקי קולנוע, יוזמי וחותמי עצומה למען עובדי הסינמטק,

ימים ספורים לפני פתיחת פסטיבל הקולנוע ירושלים, ברצוני להגיב על מכתבכם והעצומה בנושא מאבק העובדים בסינמטק ירושלים.

אנוכי וחברי לניהול המוסד המיוחד הזה מלאי הערכה לעובדים בסינמטק והאמת היא, שאני מצטרף לרוח התמיכה שלכם בצוות העובדים.

אין זו הכרזה דיפלומטית מתחמקת או שגרתית. מאחר ואני וחברי להנהלה מכירים את רובכם אם לא את כולכם, אנו מצפים מכם לאמון מלא באמירה זו, בצורה ברורה, מובהקת והטבעית ביותר.
כל ניסיון לערער על כך, ללא בדיקה והעמדת עובדות נכונות בקונטקסט ברור ומדויק נואל בעיני, למרות שתמיכתם העקרונית מאד ראויה.

לצערי, אמירות שונות שלכם בהצהרת התמיכה אינן נכונות ומעוותות את התמונה האמיתית, אבל, כך, פעמים רבות, עצומות, כתבות עיתונאיות, פרסומים שונים וכיו"ב, מעוותים במידות מסוימות את התמונה וחבל.

לא אכנס כאן להעמדת תיקונים או דיוקים ובוודאי שאיני מעוניין להתווכח עם מי מכם, רבות משום שהערכתי אליכם גדולה, אבל, בעיקר, כי המשימה האמיתית הינה שיפור מערכת יחסי העבודה ותנאי העבודה בסינמטק וזו - תעשה על ידינו ועל ידי העובדים בלבד.

אני בא ממקומותיכם ועבדתי עם, או הייתי כך או אחרת, במישרין או בעקיפין, קשור אל רבים מכם ברמה המקצועית. הנני מבין את דאגתכם ותמיכתם בעובדים של הסינמטק והארכיון הישראלי לסרטים, שעושים רבות למען תרבות הקולנוע בכלל והישראלית בפרט.

אבל, למרות התמונה שאתם ואחרים מבקשים ליצור, הנהלת הסינמטק עושה מאמצים כבירים למציאת דרך שתהיה חדשה וראויה, במגוון של נושאים הכרוכים בתנאי העבודה כאן, זאת בתקופה כלכלית קשה ביותר.

הסינמטק / הארכיון / הפסטיבל - בזכות ליה והנהלתו, בזכות גילי ואבינועם ויגאל ורוסו וקוסטל ודדי ואביבה וכל העובדים האחרים, בזכות האנשים שבאים מבחוץ לעבוד על הפסטיבל, הודות לגורמים התומכים בו ובזכות כל הצוות הפועל בו במסירות ומתוך הזדהות מלאת מוטיבציה, הינו מוסד מיוחד במינו שאין שני לו בישראל וכל זאת למען טיפוח תרבות הקולנוע ואתם היוצרים.
השנה, היצירה הקולנועית הישראלית בפסטיבל חזקה מתמיד – בעיני, השתתפותכם ונוכחותכם בפסטיבל חשובה ביותר, לכולנו, לעובדים, להנהלה, לחבריכם היוצרים, לאורחים הרבים שיבואו מחו"ל, לגורמים התומכים בסינמטק ולציבור שוחרי הקולנוע בישראל.

להתראות בפסטיבל וביתר ימי השנה,

אילן דה פריס."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully